Új Facebook fejlesztés: 'Ez nem Google-killer"
Nagy várakozás előzte meg a tegnapi Facebook-sajtótájékoztatót, miután elterjedt a szóbeszéd, hogy Mark Zuckerberg a „Titan” nevű projekt ismertetésekor valójában egy új levelezőszolgáltatást jelent be, mellyel versenybe szállnának az e-mailüzletben is - írja a nyest.hu.
A forradalmi bejelentés elmaradt, ám nem lefitymálandó a Facebook újítása. Mint kiderült a közösségi oldal "csupán"már meglévő üzenetkezelő rendszerét újította meg, ám a koncepció nem elhanyagolható, hisz nemrégiben szipkázták el a Google Wave atyját.
Ez nem "Google-killer"
A Facebook alapító Mark Zuckerberg hangsúlyozta, hogy a „Titan” nem „Google-killer”. Nem arra számítanak, hogy a Facebook kedvéért mindenki elhagyja eddigi email-szolgáltatóját, a Yahoo-t vagy éppen a Gmailt. Már csak azért sem, mert mivel véleményük szerint az email ma már sokkal inkább a múltat jelenti lassú, formális és „archaikus” megoldásaival.
Az új "Titán" üzenetküldés megoldásai nagyban emlékeztetnek az egykoron nagyreményű Google Wave-re, vagy éppen a Zümmre. A cél az, hogy a különféle típusú kommunikációs csatornákat (e-mail, SMS, azonnali üzenetküldés) egyetlen keretbe foglaljátk és kezeljék, s így a felhasználó egy a chatelésben megszokott felületen egyszerűen, könnyen tudja mindezt kezelni.
A Facebook fontossági sorrendben jeleníti meg az üzeneteket, amit annak alapján állapít meg, hogy ki, melyik ismerősével, milyen szoros kapcsolatot ápol, illetve mennyire érdeklődik iránta. Kiválasztható továbbá, hogy csak az ismerősök, vagy éppen az ismerősök ismerőseinek üzeneteire is látni szeretné-e. a
A tesztüzemet fokozatosan vezetik be a következő hónapokban, kezdetben meghívóra lesz szükség, amit már igényelhetünk is a „New Messages” weboldalán.
A szolgáltatás nem lesz reklámmentes, de Zuckerberg szerint nem célzott hirdetéseket tartalmaz majd a beszélgetések kulcsszavai alapján, hanem a felhasználó által „lájkolt” tartalmakra építve jelennek meg a reklámok.