Noller-rapid: Kupper vs. Pettkó

Az elmúlt napokban többször is foglalkoztunk azzal, miként használják ki a politikusok a web 2.0-ás alkalmazásokat, most azonban rá is kérdeztünk virtuális szokásaikra. Tíz kérdés Kupper Andráshoz és Pettkó Andráshoz.

Elmagányosítanak a közösségi portálok?

A közösségi hálózatok negatívan befolyásolhatják az emberi kapcsolatokat. Manapság inkább a mennyiség, mintsem a minőség dominál e viszonyokban. Így nem csoda, hogy sokan elmagányosodnak a virtuális forgatagban.

Rettegünk, a Jobbik meg röhög a markába

A demokraták tehát rettegnek a másik oldaltól, annak túlzott térnyerésétől, vagy éppen sikertelen szereplésétől - legalábbis erre utalnak mind a Fidesz, mind pedig az MSZP szimpatizánsainak megnyilvánulásai a különböző fórumokon. Miközben a Jobbik röhög a markában...

Pálffy vajon olvasta a Javított kiadást?

Híradósként sem volt szimpatikus (nekem mindig részegnek tűnt), de betette a kaput, amikor Kertész Imrét és Esterházyt minősítette. Szép ez a szó: minősítette. Hiszen csak annyit írt, hogy az említett írókkal ellentétben "mi nem hazudunk, nem mocskoljuk a hazánkat, nem lopjuk szét". Akkor még kérdés volt, hogy a "mi" alatt kiket ért, mára tudjuk: a KDNP-t.

Cigányok tájékozódtak a Jobbik kampánygyűlésén

A cicsero.net stábja felkerekedett és ellátogatott a február 28-án, Selyeben tartott Jobbik-gyűlésre.

 

A Jobbik uralja a fórumokat és a blogokat

Februárban az összes párt növelni tudta az internetes jelenlétét – állapította meg a Szörcs. A magyar keresőoldal - adatbázisának segítségével – azt vizsgálta a hazai online tartalmaknál, hogy januárhoz képest mennyivel változott a pártok, illetve a politikusok említésszáma.

Legnagyobb mértékben az LMP növekedett, említettsége megkétszereződött februárban – áll a Szörcs elemzésében. Januárhoz képest az MDF 18 százalékkal, az MSZP 17-tel, a Jobbik 10-zel, a Fidesz pedig 5 százalékkal szerepelt többet a magyar oldalakon.

Számokban kifejezve a múlt hónapban összesen 1 millió 200 ezer online tartalom említette a Fidesz nevét. A MSZP-nél ez a szám 980 ezer volt, az MDF-nél 730 ezer, a Jobbiknál pedig 660 ezer. A pártokra vetített tartalmak számában azért nincs feltűnően nagy eltérés, mert jelentős az átfedés közöttük. Ha például egy cikkben szerepeltetnek egy pártot, akkor 55 százalékban helyet kap egy másik politikai platform is. Ez a jelenség a Fidesz és az MSZP között volt a legkiugróbb: itt 67 százalék az átfedés mutatkozott, ami vélhetően a kormány és az ellenzék folyamatos online kommunikációnak tudható be.

Az LMP a hírekben, a Jobbik a fórumokon erősödött

A blogokat és a fórumokat a Jobbik uralja, ezeken a felületeken januárról februárra 47 százalékkal nőtt a pártról szóló tartalmak száma. A múlt hónapban összesen 52 ezer alkalommal említették meg a Jobbikot a magyar weben, ám mivel a hírekben való szereplésük csupán 2 százalékkal nőtt, inkább a social mediában erősítenek: jelentős aktivitással és említésszámmal szerepelnek különböző blogokon és fórumokon. Ez jól mutatja, hogy ezekben a tartalmakban nagyobb teret kapnak a párt megosztó szerepével kapcsolatos vélemények is.

A Jobbikkal ellentétben az LMP említettsége a híroldalakon teljesített kimagaslóan. A Szörcs elemzése szerint az LMP nevét négyszer gyakrabban írták le az internetes újságok februárban, mint az előző hónapban.

Bokros és Bajnai a csúcson

A múlt hónapban Bokros Lajos térnyerése volt a legdinamikusabb a neten. Az MDF miniszterelnök-jelöltjét 82 százalékkal említették többször februárban, mint előzőleg. A legkisebb eredményt Dávid Ibolya érte el, őt csak alig 3 százalékkal említik többet a híroldalak. Orbán Viktor és Mesterházy Attila 10-10 százalékkal kapott nagyobb szerepet, míg Bajnai Gordon népszerűsége jelentősen nőtt: a híroldalak kétszer annyit cikkeztek róla a múlt hónapban, mint azelőtt.

A Jobbik, mint megosztó párt

A Szörcs elemzése szerint a Fideszt 59, míg az MSZP-t 13 százalékban említik pozitív környezetben a hír- és közösségi oldalak. Ezen a területen mutatható ki igazán a Jobbik megosztó szerepe. A pártot - online médiaszereplése során - 45 százalékban pozitív, míg 55 százalékban negatív környezetben említik meg.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.