Fontos a személyzet minősége
A hazai kis- és középvállalkozók kétharmada a személyzet minőségét, tudását tartja a verseny legfontosabb tényezőjének – derül ki a Pécsi Tudományegyetem HR Kutató Központja, valamint a Larskol Tanácsadók felméréséből. Az egyetem a kamarák közreműködésével 147, főként magyar tulajdonú kisés középvállalkozást kérdezett meg. – A válaszokból egyértelműen kitűnik, hogy a cégek kiemelkedő jelentőséget tulajdonítanak az emberi erőforrásnak – hangsúlyozta Poór József, a kutatást irányító egyetemi tanár. Rámutatott: az elmúlt évek legfontosabb versenyelőnyének a cégvezetők 64 százaléka a személyzet minőségét, tudását jelölte meg, a munkaerő minőségi kívánalmát még a napi működés fedezetéül szolgáló pénzügyi források menedzselésénél, megteremtésénél is fontosabbnak tartották.
A felmérés eredményei szerint a válság hatásait csökkentő intézkedésekkel kapcsolatban a cégek első helyen a mindennapi működés költséghatékonyságának javítását és az új piacok feltárását jelölték meg. A cégvezetők a legkevésbé a létszámcsökkentést, a képzés és a tréningek csökkentését és a rugalmas foglalkoztatást tekintették válságkezelő, válságjavító intézkedéseknek. – A legújabb kutatási eredményeink is megerősítik, hogy a válságperiódusból való kiemelkedésnek sincs más útja, mint az emberi erőforrások komplex jellegű fejlesztése – mondták a kutatók.