Középvezetői beosztás öt éven belül

A kellemes munkahelyi légkör, valamint a vállalat által előállított termék és szolgáltatás minősége nagyon, míg annak etikus magatartása és adományozó tevékenysége szinte egyáltalán nem számít a hazai mérnök- és közgazdászhallgatóknak.

Próbaévfolyamok

„Rengetegszer párhuzamosan futott két tárgy, vagy még nem is tanultuk az előzményeket.

Régen a drogtól, ma a munkanélküliségtől félnek a fiatalok

A fiatalok egzisztenciális félelmei egyre nőnek: 2004-ben még a drog és alkohol terjedését tartották a legnagyobb problémának, 2008-ban már a munkanélküliség állt az első helyen.

Száztízmillióra adósodott el a medika

Saját történetét meséli unokahúgának elrettentő példaként egy 41 éves ohiói háziorvosnő, aki tudja: diákhitel-tartozásai egész életén – a törlesztések jelenlegi üteme mellett legalábbis 70 éves koráig – végigkísérik majd.

Kommunikáció: túl sok a pályakezdő, kevés az állás

Az utóbbi évek egyik legnépszerűbb továbbtanulási céljává váltak a különféle kommunikációs képzések.

 

Vigyázz, mit osztasz meg!

Az európai HR-szakemberek 43 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állásra jelentkezőket az online felületeken, mielőtt felvételükről döntene – derült ki a Microsoft megbízásából három európai országban készült kutatásból. A német munkaadók 59, a britek 47, a franciák 23 százaléka használja fel az interneten elérhető információkat az álláshelyre jelentkezők értékeléséhez. Ezek az arányok magasak, de még így is elmaradnak az Egyesült Államok 79 százalékos értéktől. A HR-esek többsége internetes keresőn, közösségi portálokon, személyes weblapokon és blogokon keresztül próbál több információt megtudni az álláskeresőről.

A megkérdezett európai cégek munkaerő-felvételért felelős munkatársainak 23 százaléka utasított már el jelentkezőt online leellenőrzést követően. Ez az arány a brit szakemberek körében 41, Németországban 16, Franciaországban 14 százalék. Az amerikai HR-es munkatársak 70 százaléka kosarazott ki potenciális jelentkezőt az interneten talált információk alapján.

A szakemberek az elutasítás okai között említették, ha a jelentkező a munkaadó számára nem elfogadható üzenetet vagy kommentárt tett közzé valamely internetes felületen, vagy az önmagáról megosztott fotói, videói a cég számára nem vonzó életvitelre és magatartásra utaltak.

A felmérés érdekessége, hogy a munkakeresőknek csak elenyésző százaléka gondolja úgy, hogy az önmagáról interneten megosztott információk befolyásolhatják álláskeresési eredményeit.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.