Svéd modell: kellemesen, praktikusan
A cégnél ennek számos jele van: sok apróságra figyelnek azért, hogy a munkatársak harmonikus környezetben, kiegyensúlyozott körülmények között dolgozzanak. – mondja Jakab Roland, marketing- és PR-igazgató. – Az irodák egyszerűek és praktikusak, a bútorok kiválasztásánál az ergonómiai szempontok a legfontosabbak. A hagyományos légkondicionálókkal ellentétben itt hűtött víz kering az álmennyezet felett futó rézcsövekben, az hűti le a levegőt. Az ára bőven megtérül az alacsonyabb működtetési költségekben és a dolgozók egészségének védelmében.
Az ebédlőben sok az egészséges étel, a saláta ingyen van, ahogy a kávé is.
A munkaeszközök a villámgyors kommunikációt segítik, ami manapság egyre fontosabb, hiszen sok múlik a gyors reagáláson. Természetes, hogy a munkatársak laptopot használnak, megfelelő adatkártyával, amelynek révén bárhonnan rá tudnak csatlakozni a vállalati szerverre. Így sehol nincs elvesztegetett idő.
Az Ericsson döntési mechanizmusa pontos szabályokhoz igazodik, amelyekkel sok hibát meg tudnak előzni, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a cég sikeres. Ez teszi lehetővé, hogy a vállalat a válság idején is költ arra, hogy munkatársai jól érezzék magukat. Rendszeresek a közös programok, például az évzáró, a családi nap, a tavaszi egészséghét. Nagy hagyománya van az Ericsson-galériának, rendszeresek a képzőművészeti tárlatok, és a munkatársak fotóiból is többször nyílt már kiállítás. Most is éppen egy ilyen kiállítás látható az Ericssonközpontban.
Sok lehetőség nyílik a tanulásra, bizonyos képzések intranetes felületen elérhetők, és a hagyományos vállalati képzések is folyamatosan zajlanak. A vezetők képzésére egy speciális, szisztematikusan felépített rendszert dolgozott ki az Ericsson. Az angol nyelv ismerete szakmai minimum, de van lehetőség a nyelvtudás csiszolására és arra is, hogy valaki svédül tanuljon.
A válság itt is megkövetelte, hogy húzzanak a nadrágszíjon. Az elbocsátásokat az üzleti területek közötti áthelyezésekkel igyekeztek elkerülni. Az idén megnőtt a kutatás-fejlesztés és a nemzetközi mérnöki szolgáltatás iránti igény, így összességében közel kétszázzal, 1300-ra nőtt a létszám. A cafeteriát is csak abban a mértékben fogják vissza, amennyit az adóváltozások miatt feltétlenül szükségesnek találtak. Takarékoskodnak viszont a külföldi utazásokkal: amit lehet, széles sávú, távoli hozzáférésen keresztül intéznek.