Elmagányosítanak a közösségi portálok?

A közösségi hálózatok negatívan befolyásolhatják az emberi kapcsolatokat. Manapság inkább a mennyiség, mintsem a minőség dominál e viszonyokban. Így nem csoda, hogy sokan elmagányosodnak a virtuális forgatagban.

Digitális unokák

Azt hiszem, nemzedékeket ennyire még semmi sem választott el egymástól, mint most az internet előtti és utáni világ!

A Jobbik uralja a fórumokat és a blogokat

Februárban az összes párt növelni tudta az internetes jelenlétét – állapította meg a Szörcs.

A kiberháború elkezdődött...

A NATO és az Európai Unió hivatalaiban körözött figyelmeztetések szerint jelentősen megszaporodtak a Kínából és az iszlamista terrorista szervezetektől induló, titkos információk megszerzését célzó hackertámadások - írja a The Times.

BarCamp - lendületben a web2

Díjazták a legjobb web2-es innovatív vállalkozást és a főszerkesztőnk elmondta, hogy a minőségi politikai napilapok még hosszú ideig meghatározói lesznek a sajtópiacnak.

 

Kevesen fizetnének az online tartalmakért

Az internetező amerikaiak többsége általában kevesebb mint öt híroldalról tájékozódik, a webes tartalomért azonban csak nagyon kevesen lennének hajlandóak fizetni is - derült ki a Pew intézet kutatásából.

Az már évek óta ismert, hogy a világhálón böngészők nagy része nem ragad le egy hírportálnál. Ezt erősítette meg a mostani felmérés is: a megkérdezettek 35 százaléka mondta, hogy van kedvenc hírportálja, és csak 21 százalék bizonyult többé-kevésbé "monogámnak", vagyis olyannak, aki többnyire egyetlen oldal híreit nézegeti.

Az internetezők 57 százaléka egynél több, viszont legfeljebb öt oldal híreiből táplálkozik. A Pew rámutatott: ez a tendencia egybecseng azokkal a kutatási eredményekkel, amelyek szerint a több száz csatorna között válogató tévénézők is végül néhány mellett állapodnak meg.

A közvélemény-kutatás szerint a világhálót használók közül csak 7 százalék lenne hajlandó fizetni is azért, hogy a híroldalakhoz hozzáférjen. A fizetési hajlandóság az egyetlen hírportálhoz ragaszkodók körében is alacsony: mindössze 19 százalékuk fizetne megszokott oldaluk tartalmáért, a többség, ha erre kényszerülne, inkább keresne magának egy másik, ingyenes oldalt.

Az amerikai napisajtó egy része a rendkívüli pénzügyi nehézségek miatt azt tervezi, hogy valamilyen formában fizetőssé teszi online-felületeit. Nagy áttörést hozhat ezen a téren, ha az egyik vezető újság, a The New York Times - ahogy már ismertette az erre vonatkozó vázlatos terveket - lépésre szánja el magát. A lapok azt is sikernek könyvelnék el, ha internetes olvasótáboruk 5-10 százalékát előfizetésre lehetne bírni.

A Nielsen Online internetes sajtófigyelő cég adata szerint az amerikai internetes piacon több ezer oldal kínál híreket, mégis egy viszonylag kis kör, 199 portál forgalmazza a hírek 80 százalékát.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.