Kína fogyasszon többet, Amerika kevesebbet!

A recesszió megfékezése érdekében a legfontosabb teendő az amerikai fogyasztás csökkentése és a kínai fogyasztás növelése - javasolja Oliver Blanchard a Financial Times-ban.

Böllér úr, csak disznót vállal?

A városi embernek a hagyományos disznóvágás kuriózum, a falusi turizmus egyik fő attrakciója, a szállást adók egész hétvégéket szerveznek köré. Gasztronómiai kirándulás, jó értelemben vett magyaros vendéglátás, örök élmény. Videóval

TÁGRA ZÁRT FÜLEK

Elsején Matyika betölti tizedik életévét, újabb szakasz zárul le az életünkben. Nem tudom, milyen indokkal, és melyik kormány szociális érzéketlensége nyomán, de a halmozottan sérült gyerekeket tíz éves koruktól egészségesnek nyilvánítja a törvény.

Menza, svéd módra

Díjmentes iskolai étkezés minden svéd (és finn) iskolásnak jár. Ez - e két országban - egyedüálló a világon. A 40-es években létrejött társadalmi megállapodás szerint a gyerekek tanulmányi lehetőségeit nem befolyásolhatja a család anyagi helyzete.

Lennart Nilsson megmutatja

Nilsson már a 40-es években letette névjegyét, amikor fotóriporterként szenzációs képeket hozott a svéd lapok olvasóinak a Kongó folyamon élő halászokról, Norvégia felszabadításáról, vagy a Spitzbergákon zajló jegesmedvevadászatról.

 

Egyre kevesebb „műanyag” fogy a válság miatt

Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, és egyre kevesebben választják a készételeket. Az amerikaiak és új-zélandiak étkezési szokásai jelentősen változtak a recesszió hatására.

Kuponokat gyűjtenek és összehasonlítanak

Megváltozott élelmiszervásárlási szokásokra mutatott rá egy, a közelmúltban nyilvánosságra hozott amerikai felmérés, amely szerint háromból két amerikai főzési és étkezési szokásaira gyakorolt kimutatható hatást a gazdasági válság.

A recesszió eredményeként az amerikaiak fele gyakrabban eszik otthon, 37 százalékuk pedig kevesebbet költ élelmiszerekre a bevásárlásai során. A változásról beszámolók több mint fele elkezdte gyűjteni az akciós kuponokat és összehasonlítja a különböző üzletek árait, míg 45 százalékuk a boltok saját márkáit keresi a drágább, ismertebb árucikkek helyett.

A válaszadók 79 százaléka rendszeresen főz otthon, ráadásul ezek 54 százaléka spórolási szándékkal teszi. Bár a takarékoskodás helyett a többség szívesebben választaná a minőséget, a bio és organikus élelmiszereket, a válaszadók 65 százalékának - saját bevallása szerint - magas áruk miatt, anyagi nehézséget okozna ezek rendszeres vásárlása.

Kevesebb romló étel, több zöldség

A Kidspot New Zealand által készített felmérés szerint az új-zélandi családok harmada változtatott étkezési szokásain a gazdasági válság hatására. A takarékosságot szem előtt tartva vásárolnak az élelmiszerüzletekben, és kevesebbet költenek az elvihető készételekre.

A vásárlások során átgondoltan és listával felkészülve látogatnak el a boltokba. Az áremelések miatt egyre többen keresik a független kereskedőket, figyelik és nagy tételben vásárolnak akciós cikkeket, elsősorban fagyasztott élelmiszereket. Emellett többen választják az üzletek saját termékeit az ismertebb márkákkal szemben, főleg ha olyan alapvető élelmiszerekről van szó mint a kenyér, a margarin vagy a liszt. A kutatás szerint a családok ritkábban vásárolnak drágább húsféléket, miközben gyakrabban esznek zöldségeket.

A felmérés szerint egyre kevesebben vannak, akik az elvihető készételekre költenek, igaz, a megkérdezettek 61 százaléka néhány hetente még mindig beiktat ilyen gyors ebédet vagy vacsorát a hétköznapokba.

(Forrás: ELTE TÁTK Hírlevél)

Bevásárlás nagyban. Mi kerül az átlagfogyasztó kosarába?
Bevásárlás nagyban. Mi kerül az átlagfogyasztó kosarába?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.