Brigitte búcsút int a modelleknek
A döntés, írja a Machiavelli Consulting a Deutsche Welle információja alapján, a divat és az emberi test megjelenítése közötti viszonyról zajló médiavita részeként született, s a jövő évtől próbálják ki a gyakorlatban.
A Brigitte, nyilatkozták a főszerkesztők - Andreas Lebert és Brigitte Huber - ezentúl a lapkészítők által kiválasztott színészeket, zenészeket, politikusokat és olvasókat kívánja felöltöztetni és a divatfotókon bemutatni; olyan személyek segítségével akarják tehát közvetíteni a divatot, akiknek, mint fogalmaznak, nemcsak alakjuk, hanem egyéniségük is van.
A Brigitte vezetői persze fogadkoznak, hogy szó sincs hadüzenetről a divatiparnak, csupán jeladásról, ami annyiban alighanem helytálló, hogy nyilvánvalóan továbbra sem tudnak meglenni Jil Sanders, Hugo Boss vagy a
Dior kreációi nélkül.
A háttérben ugyanakkor nemcsak az áll, hogy a német lapcsinálók meghallották az olvasók üzenetét - elegük van a zömében csont és bőr manökenek természetellenességéből -, hanem az is, hogy mindent ki kell próbálni a
példányszámcsökkenés megállítása érdekében. A Brigitte nem áll túl jól: évek óta csökken az eladott példányszám - idén a harmadik negyedévben 37 ezerrel 720 ezerre esett -, s a gazdasági válság a hirdetési piacon is nagy károkat
okoz.
Arról egyelőre nincs hír, hogyan fogadta a Brigitte lépését a modellek szakszervezete, azt viszont nehéz elképzelni, hogy Angela Merkel egyhamar helyettesíteni tudja az új Claudia Schifferként emlegetett Julia Stegnert.