Széles: Az Ikarusbus érdekelt a Volán-tendereken

- Az idén is kétszáz autóbusz készül el az Ikaruson belül, az új típus fejlesztése és a gyártás megindítása is folyamatban van. Ahogy korábban is elmondtam, megkezdődik a sorozatgyártás, és ennek alapján évente kétszáz-négyszáz jármű készül az országban - nyilatkozta Széles Gábor az érdekeltségében lévő Magyar Hírlapnak.

A Műszertechnika elnöke csütörtökön lapunk aznapi cikkére reagálva még azt közölte a Gazdasági Rádióval: "Körülbelül kétszáz buszgyártó kapacitást építünk ki, ez maximum négyszázra fog felfutni. Ez a kétszáz buszos gyártókapacitás a tavalyi évben is leterhelésre került." Akkor még azt is hangsúlyozta Széles, hogy legalább két csarnokban folyik Székesfehérváron gyártás, a buszok ott készültek és készülnek. A Magyar Hírlapban megjelent interjúban azt közölte: a fejlesztéseket biztonsági okokból egy évvel ezelőtt a Videotonba telepítették. A lapban közölt interjúban legyártott buszokról vagy a tavaly "leterhelésre került" kétszáz buszos gyártókapacitásról nem tesz említést. A Gazdasági Rádióban elhangzott pénteki nagyobb lélegzetű interjújában ugyanakkor azt mondta: 50-60 buszt legyártottak (azt nem árulta el, hogy ezeket kinek adták el, és hol láthatóak), 150-re megrendelésük van, 70-ről pedig tárgyalnak. Széles szerint jelenleg hétszázan dolgoznak a fehérvári buszgyárban. Az Ikarus-vezér kijelentette: "valamilyen formában" a most folyó Volán-tenderek mindegyikében indulnak, szavaiból az következik, hogy alvállalkozóként. Ez összen 130 jármű megrendelését jelentheti a leendő nyerteseknek.

Széles nyilatkozataiban úgy vélekedett: lapunk cikkének megjelenése a konkurencia érdekében állt, illetve politikai szempontok is lehetnek a hátterében, mármint az, hogy nem a Népszabadság által képviselt irányvonalat követik egyre sikeresebb médiavállalkozásai (a Magyar Hírlap, az Echo Tv és a Vitál Tv), és ez így "sért bizonyos érdekeket".

Széles Gábort egyébként cikkünk megjelenése előtt többször kerestük, ahogyan illetékes munkatársait is. A vállalkozó cikkünk megjelenése előtt és után is telefonbeszélgetést folytatott a Népszabadság főszerkesztő-helyettesével, ám mindkét alkalommal elzárkózott a nyilatkozattétel elől, ahogyan a cikket író szerzőinket sem hívta vissza. Továbbra sincs válasz arra: mi a helyzet az Oroszországba és Kínába tervezett összeszerelő üzemmel, illetve az iráni buszértékesítési tervekkel? A nagyvállalkozó azt mondja: a konkurenciától őrzi eredményeiket, no meg a terveket - és a Népszabadság ellen indítandó perben kíván csak részletekkel szolgálni. Mi továbbra is keressük azokat a járműveket, amelyeket Széles nyilatkozata szerint az Ikarusbus már legyártott, illetve azt, hogy a kétszáz buszos termelőkapacitást tavaly mivel "terhelték le".

Lapunk Széles Gábor Népszabadságra vonatkozó kijelentései miatt helyreigazítást kezdeményez a Magyar Hírlapnál.

Kívülrõl ez látszik a fehérvári Ikarus ipari parkból. Hétszázan dolgoznak a buszgyárban?
Kívülrõl ez látszik a fehérvári Ikarus ipari parkból. Hétszázan dolgoznak a buszgyárban?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.