Többet áldoznánk a zöldtermékekre

A természet megóvása érdekében a lakosság többsége hajlandó vásárláskor a drágább terméket választani, amennyiben az környezetbarát - derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a Cognative Kft. májusban végzett el a WWF Magyarország zöldszervezet megbízásából.

Gergely Ferenc, a kft. ügyvezető igazgatója az ezer fő megkérdezésével összeállított közvélemény-kutatás eredményeit ismertetve elmondta: a lakosság 61 százaléka kész 10 százalékkal is többet fizetni üdítőért, mosóporért vagy tejért, ha azok előállításakor és csomagolásakor a hagyományos termékénél jobban figyelembe vették a zöld szempontokat.

"A lakosság 20 százaléka mindhárom terméknél hajlandó lenne a nagyobb anyagi áldozatra" - tette hozzá.

Az ügyvezető igazgató megjegyezte, hogy az emberek 39 százaléka  viszont egy termékért sem fizetne többet csak azért, mert az környezetbarát.

A felmérés szerint a lakosság kész tettekben megnyilvánulni a környezet megóvása érdekében, ám igaz, főként azokon a területeken, ami anyagi haszonnal is jár. Az emberek 72 százaléka azzal érzi magát környezettudatosnak, hogy takarékoskodik az árammal, 68 százalékuk pedig a melegvízzel. A megkérdezettek 51 százaléka a  tömegközlekedést részesíti előnyben az autóval szemben és ezzel érzi azt, hogy tesz a környezetért.

Gergely Ferenc az előző évek felméréseit összehasonlítva kifejtette, hogy a környezetvédelem megítélése a lakosság körében stagnál, a témát az emberek 44 százaléka véli fontosnak. A megkérdezettek egyötöde a környezeti gondokat világ- és helyi szinten katasztrofálisnak tartja, a válaszadók fele pedig súlyosan problémás területnek. Gyakorlatilag az elmúlt években nincs olyan kimutatható lakossági hányad, amely szerint minden rendben lenne a környezetvédelemben.

Az ügyvezető igazgató megjegyezte, hogy az emberek továbbra is az olyan környezeti gondokat sorolják a legégetőbbek közé, amelyekkel a hírekben szembesülnek. Ezt igazolja, hogy a környezetkárosítási listát évek óta a tankhajók elsüllyedése vezeti közvetlenül a vegyi üzemek tevékenysége és a szemetelés előtt.

Gergely Ferenc kedvező fordulatként értékelte, hogy ugyanekkor enyhe elmozdulás tapasztalható a globális szintű gondok érzékelése felől az emberek által saját hatáskörben okozott környezeti károk felé.

"A műanyag flakonokat és tasakokat, továbbá a hajtógázas dezodorokat egyre többen jelölik meg fontos környezeti gondként" - mutatott rá az ügyvezető igazgató.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.