A derülátó Springer-vezér nem kér állami mentőövet
Döpfner a DPA hírügynökségn újságírójának adott interjúban derűlátó hangot ütött meg, kifejtve, hogy „üzletünk döntő alapja mindig is az újságírás volt, az ma is és marad a jövőben”. Vagyis nem igaz a híresztelés, miszerint az Axel Springernél „újságírásnak azt a tevékenységet tekintik, amelyet a hirdetési osztály által értékesíteni nem tudott felületek megtöltésére találtak ki”.
- Elbukik, aki arra tesz kísérletet, hogy minél kevesebb újságírással minél több pénzt keressen, – fogalmazott a Bild egykori főszerkesztője, hozzátéve, hogy a profi módon megkutatott, aktuális történetek az online-korban is keresettek.
Döpfner ugyanakkor az online-kínálat jogvédelmét sürgette, mondván, huzamosan nem fog működni az a munkamegosztás, amelyben egyesek nagy ráfordítással tartalmakat állítanak elő, mások pedig ezeket lemásolják és értékesítik a világhálón, anélkül, hogy fizetnének érte.
A Springer-vezér a „fizetős” újságok jövőjében is hisz – derül ki a Machiavelli Consulting médiahírszolgálatának jelentéséből. Döpfner szerint az újság sokkál tovább fog élni, mint azt azok gondolják, akik most a vészharangokat kongatják. Egyúttal megerősítette korábban megfogalmazott véleményét, miszerint a hosszabb ideje veszélyforrásnak tartott ingyenes újságok „kifutó modellek”.
Döpfner, sokakkal ellentétben úgy hiszi, a média területén tapasztalható problémák dacára nem kellene az állam segítségét kérni: a közvetlen állami segítséget az AS vezére „megbocsájthatatlan tabutörésnek” nevezve határozottan visszautasította.
Egy idevágó másik, ugyancsak a Machiavelli Consultingtól kapott hírnek ritkaságértéke van a
mai lapbezárós időkben. Eszerint ugyanis a hamburgi Gruner + Jahr kiadóvállalat Nido néven új magazint dobott a piacra szerdán. A 164 oldalas, szülőknek szóló magazin, amely – a lapban olvasható írás szerint – azokat célozza meg, akik a gyermekük születése utáni első hónapokban egész életüket a feje tetejére állították, és most azt tapasztalják, hogy hiányzik nekik korábbi életük egy része, amit szívesen visszaszereznének.
Az első számot 200 ezer példányban nyomták; a következő számot októberre tervezik, és 2010-től gondolkodnak havi megjelenésben, német médiabloggerek értesülései szerint.