Válság 2.0

Benne vagyunk.

Egy félrekefélés anatómiája

Sokáig tartott, még megértettem, hogy nálunk a média nem a hírekről szól, a média híreket csinál, és minden média tartozik valahová, vannak megrendelői, ők csak kiszolgálják azokat. Mi pedig bevesszük. Nolblog

Holland napilapok belga tulajdonban

Belga tulajdonba, a De Persgroep birtokába kerül a holland PCM lapkiadóvállalat, amely egyebek között olyan nagy példányszámú országos napilapokat ad ki, mint az NRC Handelsblad, a Trouw és a De Volkskrant.

Pályaelhagyó oknyomozók

Hátat fordít a szakmának az amerikai oknyomozó újságírás két sztárja. A Wall Street Journal riporterei új céget alapítanak, ahol privát ügyfelek számára folytatják majd részben azt, amit eddig is tettek: nyomoznak, tényeket tárnak fel.

Csődeljárás alatt a .ch ingyenes svájci lap

Ismét elvérzett egy napilap.

 

A derülátó Springer-vezér nem kér állami mentőövet

Az internet jobbá teszi az újságírást – nem kisebb szaktekintélytől származik ez a kijelentés, mint Mathias Döpfnertől, a német Axel Springer kiadóház vezetőjétől, aki ugyanakkor a nyomtatott újságot sem temeti.

Döpfner a DPA hírügynökségn újságírójának adott interjúban derűlátó hangot ütött meg, kifejtve, hogy „üzletünk döntő alapja mindig is az újságírás volt, az ma is és marad a jövőben”. Vagyis nem igaz a híresztelés, miszerint az Axel Springernél „újságírásnak azt a tevékenységet tekintik, amelyet a hirdetési osztály által értékesíteni nem tudott felületek megtöltésére találtak ki”.

- Elbukik, aki arra tesz kísérletet, hogy minél kevesebb újságírással minél több pénzt keressen, – fogalmazott a Bild egykori főszerkesztője, hozzátéve, hogy a profi módon megkutatott, aktuális történetek az online-korban is keresettek.

Döpfner ugyanakkor az online-kínálat jogvédelmét sürgette, mondván, huzamosan nem fog működni az a munkamegosztás, amelyben egyesek nagy ráfordítással tartalmakat állítanak elő, mások pedig ezeket lemásolják és értékesítik a világhálón, anélkül, hogy fizetnének érte.

A Springer-vezér a „fizetős” újságok jövőjében is hisz – derül ki a Machiavelli Consulting médiahírszolgálatának jelentéséből. Döpfner szerint az újság sokkál tovább fog élni, mint azt azok gondolják, akik most a vészharangokat kongatják. Egyúttal megerősítette korábban megfogalmazott véleményét, miszerint a hosszabb ideje veszélyforrásnak tartott ingyenes újságok „kifutó modellek”.

Döpfner, sokakkal ellentétben úgy hiszi, a média területén tapasztalható problémák dacára nem kellene az állam segítségét kérni: a közvetlen állami segítséget az AS vezére „megbocsájthatatlan tabutörésnek” nevezve határozottan visszautasította.

Egy idevágó másik, ugyancsak a Machiavelli Consultingtól kapott hírnek ritkaságértéke van a
 mai lapbezárós időkben. Eszerint ugyanis a hamburgi Gruner + Jahr kiadóvállalat Nido néven új magazint dobott a piacra szerdán. A 164 oldalas, szülőknek szóló magazin, amely – a lapban olvasható írás szerint – azokat célozza meg, akik a gyermekük születése utáni első hónapokban egész életüket a feje tetejére állították, és most azt tapasztalják, hogy hiányzik nekik korábbi életük egy része, amit szívesen visszaszereznének.

Az első számot 200 ezer példányban nyomták; a következő számot októberre tervezik, és 2010-től gondolkodnak havi megjelenésben, német médiabloggerek értesülései szerint.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.