Pingpongmeccs a világgal

Igencsak fejlesztésre szorul a hazai munkakultúra, ami a jó időbeosztás elkészítéséhez szükséges összefüggések ismeretét illeti.

Az Audi a legvonzóbb munkahely

A friss diplomások számára a stabil állás és a vonzó jövedelem mellett ugyanolyan fontos, hogy jól csengő nevű cégnél, illetve ágazatban dolgozhassanak.

Diplomásokat keres a Bosch

Ebben az évbenmintegy kilencezer diplomást vesz fel a német Bosch-csoport, a magyarországi ipar egyik legnagyobb külföldi munkaadója.

Bárdos András: kevesebb rendezőre lesz szükség

Az eddigi években rendszertelenül indultak a filmes szakok a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.

Színészek és kaméleonok - Egy magánnyomozónő a szakma rejtelmeiről

Simon Erika magánnyomozó szakmájában fontos a bizalom és az inkognitó.

 

A tehetségesekre hajtanak

Egyre erősebb a tehetségért vívott harc a vállalatok körében, ugyanis a szakképzett, különleges kompetenciákkal rendelkező fiatalokat az utóbbi években már jellemzően az iskolapadból kikerülés előtt elcsábítják a nagyobb cégek. Különösen igaz ez azokban a szektorokban, ahol hiány van a képzett munkaerőből. A vállalatok felismerték, hogy nemcsak a fogyasztók, a vevők felé kell megfelelően kommunikálniuk, nemcsak őket kell megszólítaniuk marketing- és PR-eszközökkel, hanem a toborzás során is érdemes ezeket az eszközöket alkalmazni. A megfelelő munkaerő csak akkor fog jelentkezni a vállalathoz, ha hallott róla, ha pozitív a véleménye.

– Állásbörze-szervezőként sokszor tapasztaljuk, hogy szemmel látható a különbség azon vállalatok megjelenésében, amelyek tudatosan készültek az eseményre. A látványos stand sok érdeklődőt vonz, a fiatalokra szabott kommunikációval és aktivitásokkal hatékonyabb a megjelenés – állítja Toldi Gábor, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatója. Hozzátette, az idei börzén (március 24–25. között) arra is figyelmet fordítanak, hogy a rendezvény honlapján megjelenő cégek is egyedi, arculathoz igazított online standdal érhessék el a fiatal tehetségeket. Az online standok célja, hogy lehetőséget biztosítsanak a megjelenésre azok számára is, akik nem tudnak vagy nem akarnak személyesen kimenni az állásbörzére, illetve hogy könnyen és gyorsan kapcsolatot teremthessenek egymással a vidéki vagy külföldi álláskeresők és az irántuk érdeklődő kiállítók.

A PR-képzés gyakorlati oldalának erősítése érdekében ügynökségek, szakmai érdekképviseletek és nagyvállalatok képviselőinek részvételével a Budapesti Gazdasági Főiskola Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszéke kezdeményezte a PR Mentor Klub létrehozását. Az együttműködés keretében a kommunikációs szakemberek tapasztalataikkal, az oktatásban részvételükkel, szakmai konzultációkkal segítik a képzés hatékonyabb illeszkedését a munkaerő-piaci igényekhez.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.