Az internetet is a reklám élteti

A Google internetes keresőcég és a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) nevű szervezet közös e-kereskedelmi konferenciát rendezett Budapesten. Ezen Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internettagozatának vezetője beszélt az online hirdetési piacról. Internetes reklámozásra ma Magyarországon 13-14 milliárd forintot költenek, a teljes reklámköltségek hét-nyolc százalékát.

A szakértők robbanásszerű növekedést várnak, a becslések szerint 2010-re több mint 26 milliárd forint lesz a netes vállalkozások reklámbevétele. Ami akkor körülbelül 13 százalékos részesedést jelent majd.

Novák kitért arra is, hogy az internetezők egyértelműen kevesebb időt töltenek tévézéssel, mint a világhálót nem használók. A jelenleg domináns hirdetési módszerek elemzéséből szerinte az derül ki, hogy nem túl hatékonyak: a netes bannerekre (reklámcsíkokra) és pop-up (felugró ablakok) reklámokra a felhasználók 47,1, illetve 59 százaléka immúnis.

Az online marketingben nagy pontossággal megbecsülhető, mennyi haszna van a hirdetésre szánt pénznek. Nyomon követhető, melyik reklámot hányan tekintették meg, sőt az is, hogy hatására hányan vásároltak vagy regisztráltak a weboldalon.

- Nem akarjuk átformálni a magyar piacot, az a célunk, hogy előnyös megállapodásokat kössünk a legnagyobb játékosokkal - mondta lapunknak Peresztegi Zoltán, a konferenciát szervező Google magyarországi képviselője. A bevételei 99 százalékát hirdetésekből szerző cég legfontosabb terméke a kulcsszavas keresés, melyről a legtöbben azt gondolják, magától működik.

Peresztegi elmondta, különleges feladat volt, hogy a magyar nyelv sajátosságai szerint működtessék a keresőmotorokat. - Más nyelvektől eltérően a magyarban a nyelvtani információt hordozó toldalékok a tövekhez kapcsolódnak, de a szó töve is változhat. Itt van például a "fa". A toldalékolás során "fá" lesz belőle - fája, fának, fásít -, és ezt a programnak föl kell ismernie - folytatja Peresztegi. - Tehát egészen egy betűig - f - vissza kell bontania a kifejezéseket, amiből már nagyon nehéz algoritmikus módszerekkel felismerni a hasznosítandó elemet. Másrészt nem írhatjuk be kézzel az adott szó összes lehetséges verzióját, hiszen éppen ezt helyettesítené a kifejlesztett algoritmikus módszer.

A magyarországi Google - ahogy Európában mindenütt - nemcsak a netes tartalmakat teszi elérhetővé, hanem megpróbálja a weben kívülieket is könnyen fogyaszthatóvá tenni, mint a térkép vagy az időjárás. Nemrégiben az egész világ számára lehetővé tette a vállalat, hogy mindenki elhelyezhessen egyéni Google keresőt a saját honlapján, és elindult a könyvkereső partnerprogram Magyarországon is, amely megkönnyíti a nemzetközi és magyar felhasználók számára, hogy megtalálják és megismerjék a hazai műveket. A magyar verzió akkor fog hatékonyan működni, ha a kiadók feltöltik az adatbázist, amire még várni kell egy ideig.

A Google itthon főleg az AdWords (a hirdetés a kereső oldalain jelenik meg, csak akkor kell érte fizetni, ha valaki a hirdetésre kattintva felkeresi az oldalt) és az AdSense (a Google a honlapon lévő hirdetésért kattintások után fizet) rendszerrel tesz szert bevételekre.

A Wall Street Journal információi szerint a Google univerzális webes tárhelyszolgáltatása a jövő év elején indulhat majd el, amelynek keretében bármilyen állományt tárolhatunk majd a Google-nál, amit jelenleg számítógépünkön is megőrzünk.

Változnak a médiafogyasztási szokások: az internetezők sokkal kevesebb időt töltenek tévénézéssel
Változnak a médiafogyasztási szokások: az internetezők sokkal kevesebb időt töltenek tévénézéssel
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.