Kalandornő határok nélkül

Amikor Németországban madame-ként dolgozott, nem gondolt arra, hogy aki hajdan apácazárdában élt, semmi keresnivalója egy ilyen helyen. Számára a munka ugyanis azt jelentette: üzletet kell kötni az ügyfelekkel, amolyan bárnőként - amelyhez az agykutató férj biztosította a szellemi hátteret, mert szerinte anélkül nem ment volna.

Pici Budapesten született 1976 októberében, általános iskolába Sárbogárdon járt, ahol anyja volt a főépítész. - Anyám minden reggel a maga 45 kilójával biciklire szállt, mi ültünk a bátyámmal a két oldalán, és kérdeztük, ugye ma is elesünk, anya? - meséli némi nosztalgiával. Kamaszkorában aztán eldöntötte: Pestre költözik, ahol később sorra járta a középiskolákat. Összesen négy gimnáziumban fordult meg az érettségiig, amit leginkább lázadó természetének köszönhet. - A suliból stoppal mentünk ki Velencébe, az orvostól pedig kaptam az igazolásokat mindenféle indokra hivatkozva - avat be a részletekbe. De már az első gimnáziumi kirúgásnál határozott, megszakítja tanulmányait: Németországba költözik egy apácazárdába, amolyan próbatételként.

Mire onnan hazajött, szülei tönkrementek. Egy időre kollégiumba került, nem sokkal később pedig a nagyszüleihez. Aztán nagy nehézségek árán a szülők lakást vettek neki, így tizenhat éves korától egyedül élt. Az érettségi után magyar szakra jelentkezett, és hamarosan a szerelem is elérte. - Kinéztem magamnak Bencét, a Mindent vagy Semmit későbbi autónyertesét, furmányosan kinyomoztam a számát, és elküldtem neki cirill betűkkel Tatjana levelét Puskin Anyeginjéből, és három hónap múlva már együtt utaztunk Afrikába.

Az egyetemi évek alatt újra Németországba ment, bébiszitternek, de mellette egyetemre járt, és később felszolgált. - Végül már napi 20 órát dolgoztam, lejött a lábamról a bőr, de hamar megszoktam, akár táncolni is elmentem munka után, viszont összegyűjtöttem egy újabb lakásra valót. Hazatért, de komoly törés következett: fájt a dereka, nem tudott emelni, járni. Megműtötték, azóta hat csavarral kell együtt élnie. - Nem lehet bohóckodnom többé, kilencvenkilós zsákkal stoppolni, vagy hegyet mászni már nem tudok.

Kapcsolatának is vége szakadt, de megismerkedett későbbi, agykutató férjével, tizenkét évet éltek együtt, öt évet házasságban. A férj állást kapott egy Nobel-díjas tudós laboratóriumában Németországban, úgyhogy Pici újra ott kötött ki. Magyar szakos diplomával azonban nem sokra ment. Egy hirdetésben olvasta a szokványos szöveget: szexmentes munka éjszakai bárban, magas fizetés. Kiderült, hogy a konzumlányok mellett ő intézi majd a pénzügyeket, mert az üzlet férfi és bárnő között jön létre, aki jelen esetben Pápai Pici volt. - Soha nem voltam olyan helyzetben, hogy követtek volna, de itt ez is megesett; tilos volt ugyanis kuncsaftokkal "magánbizniszt" csinálni, így mindenkit figyeltek. Munkavállalási engedély híján a bárban azzal zsarolták, ha felmond, vagy átmegy a konkurenciához, feljelentik. Ajánlatot tett egy másik bár is hasonló kikötéssel, így nem volt választása. - A férjem kiküldetése egy évre szólt, de kivártuk még a hátralévő két hónapot, és utána jöttünk haza.

Amikor ez a kapcsolat is véget ért, elvált, és Indonéziában kötött ki, ahol újabb szerelembe esett. Az új udvarlóval Tokióba utaztak, ahol egy nemzetközi békehadtestben vállaltak munkát. Az első hely pedig, ahol további munka után nézett, egy luxusbár volt. - Hamarosan a tokiói elit egyik legkedveltebb helyén találtam magam, diplomaták, üzletemberek társaságában, mint egy gésa, ahol a vacsora egymillió forint körüli összegbe került. Ez a munka is szexmentes volt, bár egy gésáról mindenki azt hiszi, hogy gazdag emberekkel kell lefeküdnie, holott puszta csevegésből áll az egész.

Három hónapig bírta Japánt. Visszatért Budapestre és igazi üzletasszony lett. Először egy pincehelyiséget vett meg egy terézvárosi árverésen, amely később Szilvuplé Varieté néven vált ismertté, később pedig közös családi vállalkozásként felújították a Margit híd lábánál található, régi halászcsárdát. - Hatalmas felújítás, beruházás volt a Menta felépítése, amit építész mamám tervezett át, a belső arculatot én alakítottam ki - mondja Pici egy cégvezető lendületével -, apám a pénzügyekért felel, a bátyám az üzemeltetésért, az unokatestvérem szervezi a programokat, úgyhogy ezzel a hellyel egyszerre teljesült minden álmom: létrehoztunk egy igazi családi vállalkozást.

Pápai Pici először  a luxemburgi határ mellett élő, tolmács  nagynénjével utazgatott, és azóta nincs megállás. Talán a mostani, budapesti állomás sem  az utolsó...
Pápai Pici először a luxemburgi határ mellett élő, tolmács nagynénjével utazgatott, és azóta nincs megállás. Talán a mostani, budapesti állomás sem az utolsó...
Top cikkek
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.