Inter-mezzo
A döntést nem a nézettség, hanem egy ún. affinitásvizsgálat alapján hozzák meg - derült ki. Ez úgy zajlik, hogy az UPC előfizetői közül 1200 háztartásban kitöltetnek egy kérdőívet, melyen nemcsak az a kérdés szerepel, hogy miket szoktak nézni, hanem az is, hogy melyik az a tíz adó, amelyhez feltétlenül ragaszkodnak, melyek azok, amik nem hiányoznának. A vizsgálat alapján minden csatorna kap egy pontszámot, és a legkevesebb pontot elérőt veszik ki a kínálatból. Ez Budapesten, több mint kétszázezer háztartásban, a Mezzo.
Szűcs két dologgal indokolta a döntést. Az egyik az, hogy az UPC "tömeges szolgáltató", amelynek az előfizetői minél nagyobb rétegét kell kiszolgálnia. A másik az, és ez a meglepetés, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is arra szorítja rá őket, hogy a többség igényeinek megfelelően döntsenek minden ilyen ügyben.
Mihálovits András, a Gazdasági Versenyhivatal sajtókapcsolatokért felelős munkatársa azt mondta, hogy a törvény szerint a kábelszolgáltatók jogosultak maguk összeállítani a programcsomagokat. A hivatalos ajánlás pusztán annyi, hogy érdemi döntések (díjemelés, a csatornakiosztás változása) előtt a szolgáltatónak lehetőséget kell adnia előfizetőinek arra, hogy véleményt nyilvánítsanak. Ahhoz, hogy jogilag kötelező legyen egy bizonyos változtatást visszavonni, arra van szükség, hogy az előfizetők 50 százaléka tiltakozzon ellene.
A döntés megváltoztatása valószínűtlen, mert a Mezzóval, illetve az AXN-nel kötött szerződést már módosította a UPC. A Mezzo francia nyelvű csatorna, amelynek itteni sorsával a Francia Intézet is foglalkozni kíván.