Debrecen: parókacsere a próbababán

A debreceni belvárosi üzletek, valamint a Debrecen Plázában található boltok kirakatai elszomorító képet mutatnak: tíz portál közül kilenc esetében hiányzik a kreativitás, az ízlés és az arányérzék - fogalmazta meg véleményét Jászberényi Attila, a debreceni Látványos Grafikai Művek ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség regionális tagozatának elnökségi tagja.

A reklámszakember szerint a legtöbb üzlet portálja kizárólag "árkommunikációra" törekszik: a kirakatok többsége csak a leértékelésekről, a különböző leárazási akciókról tájékoztat.

- Így lesz a kirakatból egyszerű hirdetmény, nem pedig ízléses, hatásos kommunikációs felület, amely az adott üzletet és kínálatát alapvetően megkülönböztetné a többitől. Ez volna ugyanis az eredeti célja - mondta, miközben rövid sétát tettünk a városközpontban található Debrecen Plázában. Fölhívta a figyelmet arra, hogy nem csak debreceni jelenségről van szó: szerinte "kirakathorror" dúl az egész országban. A számítógép elterjedésével - vélekedett Jászberényi Attila - leértékelődött a kirakatrendezői és dekoratőri szakma presztízse, s devalválódott maga a szellemi produktum, hiszen ma egy komputeres programmal bárki megtervez egy látványt.

- Aminek a sok gondolattalan fércmunka lesz az eredménye - tette hozzá. - Óvodai záróünnepségeken láthatunk olyan színes papírvirágokat és giccses nyomtatott betűket, amelyek ma a kirakatok felületét uralják. Még a világmárkákat áruló boltok is megelégednek annyival, hogy a vélhetően központilag kitalált és terjesztett szóróanyagaikkal rakják tele a portáljukat.

Tettünk egy sétát Debrecen belvárosában is: a főtéren, a Csapó utcában és a Kálvin téren, de Jászberényi Attila szerint sehol sem jobb a helyzet.

- A Kálvin téri üzletközpont kirakatai tele vannak rossz szárazvirág-kompozíciókkal - jegyezte meg -, így nyáron napraforgókat láthatunk, ősszel meg avart, nehogy elfelejtsük, milyen évszak van.

Éppen ottjártunkkor rendezték az egyik ruházati üzlet kirakatát, ami nem vett igénybe hosszú időt: parókát cseréltek a próbababán. Volt olyan üzlet is, amelynek ablakára filccel teleírt papírlapot ragasztottak dekoráció gyanánt. Jászberényi Attila kedvence egy cipőbolt volt a Csapó utcán, ahol hólyagosak az igénytelenül felrakott matricák, a feliratok hemzsegnek a helyesírási hibáktól, a törött üvegű kirakatban pedig csak a benti fémpolcok láthatók - de azok is csak hátulról.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.