A BKV és a járatcsökkentés

Több olvasónk jelezte, felháborítónak tartja a BKV járatcsökkentési és megszüntetési terveit, volt, aki levélben fordult hozzánk - is -, hogy kifejezze tiltakozását.

Táblázat - exkluzív:
Erre a linkre kattintva éri el és tanulmányozhatja a változásokat tartalmazó exkluzív táblázatunkat
>>>>>> (PDF)
Egy újpesti olvasónk, Bucsánszky László például a február 22-i számunkban megjelent Jelentősen csökkenti teljesítményét a BKV című írásunk nyomán hosszan sorolja azokat a hátrányos változásokat, amelyek csak a IV. kerületet érik majd. Az újpesti lakótelepeken - írja - a 25A, a gyors 20-as és a 30-as járatok útvonalát akarja a BKV megváltoztatni, illetve megszüntetni, s ezzel jelentősen megnehezítené a BKV az ott élők közlekedését. A piros 20-as köti össze a IV. kerületet a belvárossal, ezzel a járattal átszállás nélkül be lehet jutni a centrumba. A csuklós buszok általában kihasználtan, csúcsidőben zsúfoltan közlekednek - rengeteg diák is utazik rajtuk - a Keleti pályaudvar és Káposztásmegyer között, de a helyi SZTK-ba sok helyről a gyors 20-assal lehet eljutni. A BKV-nál azzal érvelnek, hogy ott a 3-as metró - az egyik végállomása valóban az újpesti lakótelepen van -, busz helyett utazzanak azzal a IV. kerületiek. Ez azonban csak azoknak megoldás, akik a metróállomás közelében laknak, mert a buszok, amelyekkel oda lehet jutni, 15-30 percenként indulnak. Vagyis - írja olvasónk -, az egyszeri buszra szállás helyett két-három átszállás, aztán metróra várakozás, s újabb utazás a BKV ajánlata. Vajon kiszámolta-e valaki, hogy mindez mennyivel növeli csak ebből a városrészből a belvárosba jutást? Menynyivel kell korábban munkába, iskolába, óvodába indulni, és mennyivel később érnek haza az emberek? A levél szerzője felháborítónak tartja, hogy a BKV végigutaztatná velük a "fél várost", a korábbi 15-20 perces buszozás helyett.

 

Ráadásul a változtatás az ingatlanok értékét is jelentősen csökkentheti - sorolja a hatásokat az újpesti olvasó. Jelenleg ugyanis a piros 20-asnak és a metró viszonylagos közelségének köszönhetően a városrész közlekedési szempontból jó helyen fekszik, de ha ezen változtatnak, akkor több ezer lakás elveszíti ezt az előnyét, s a folyamat akár az életszínvonal csökkenéséhez is vezethet, ez elsősorban a panelban élőket érintheti. Ráadásul ez a városrész nem arról híres, hogy csökkenne az utazók száma, hiszen még most is tart a lakásépítési program, vagyis egyre többen élnek majd a IV. kerületben, s ez a BKV-nak potenciális utasokat jelent. De már most is elég lenne csúcsidőben kiállni a buszmegállókba, és egyszerűen minden statisztikai értelmezés helyett megpróbálni felszállni a buszokra - javasolja panaszosunk, aki arra is emlékeztetné az illetékeseket, hogy évek óta azért kampányol, hogy az autósokat átcsábítsa a tömegközlekedésre. Az efféle hátrányos intézkedések nem győzik meg az embereket - szögezi le. A szolgáltatás mai színvonala mellett arcátlanság még a mi időnket is rabolni, és a lakásaink értékét csökkenteni - írja felháborodva.


Nemcsak civilek, hanem az önkormányzatok is elutasítják a BKV terveit. Csepel polgármestere, Tóth Mihály tegnap írásban juttatta el szerkesztőségünkhöz a kerületiek tiltakozását. Csepel számára elfogadhatatlan, hogy megszűnjön az 59-es busz, elkerülje a 48-as autóbusz, 10-ről 15 percre növekedjen a várakozási idő a HÉV-nél - írja.

A táblázat pdf-ben:
http://www.nol.hu/download/attach/482551/3/0/bkv_valtozasok.pdf

A csaknem negyven buszjáratot érintő csökkentés a városházán is kiverte a biztosítékot
A csaknem negyven buszjáratot érintő csökkentés a városházán is kiverte a biztosítékot
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.