Budapesten már mindentől púposodik a villamossín?

Eddig csak a nagy kánikulákban púposodott fel a villamossín. Most, hogy a 22 fokban ez történt, a "nagy hőmérsékletingadozással" magyarázza a BKV a jelenséget.

Gázolt a 28-as villamos

Elgázolt a villamos egy embert Budapesten.

Itt az új BKV-menetrend

Új menetrend lép életbe vasárnaptól a fővárosban, a legfontosabb változás, hogy a 6-os villamosok a Nagykörúton szünet nélkül, éjjel-nappal közlekednek, felváltva a zsúfolt éjszakai buszjáratot.

Elhúzódó budapesti projektek: csúsznak a buszsávok

Több közlekedésfejlesztési projektnek is csúszik a határideje előre nem látható okok miatt, a Fővárosi Közgyűlés a szerződések módosításáról dönthet következő, augusztus 31-i ülésén.

Holnaptól újra megállnak a villamosok a Margitszigetnél

Hétfőtől újra megállnak a villamosok a Margitszigetnél, miután befejeződött a Margit híd felújításának újabb szakasza - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap az MTI-vel.

 

Villamos-felújítás ügyben is 'elmúltnyolcévezik' a kormány

Felújítják Budapesten az 1-es és a 3-as villamos pályáját, 2014-re be is fejezhetik.

Aláírta vasárnap az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztésének uniós támogatási szerződését Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Mobilitási Hét Andrássy út rendezvényén Budapesten.

Az aláírás után kezdődhet el a kivitelezési tervek kidolgozása, majd a tényleges munka. Vitézy Dávid vezérigazgató az aláírás előtt tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a munkák várhatóan 2014-re fejeződnek be, a pénzügyi zárás pedig 2015-re várható.

A 41 milliárdos projekt keretében teljesen megújítják az 1-es villamos pályáját a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc stadion között, ezen a szakaszon "egy csavar nem marad meg a mai infrastruktúrából", mivel megépítése - a nyolcvanas évek közepe - óta nem volt felújítás a vonalon. Korszerűsítik az áramellátó rendszert, és meghosszabbítják a vonalat a Rákóczi (Lágymányosi) hídon át a Budafoki úton a Fehérvári útig, ott csatlakozni fog a dél-budai villamosokhoz. Az új szakaszon füvesített vágányokat építenek ki.

A 3-as villamos vonalán az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Éles saroknál is felújítják a pályát, és több helyen füvesített vágányokat telepítenek. Átalakítják és megemelik a peronokat is, és mindkét vonal esetében teljesen lefedik.

Vitézy Dávid elmondta, hogy a Lágymányosi híd 15 évvel ezelőtti átadásakor meghagyták a helyet a villamosvágányoknak, az akkori tervek szerint ugyanis néhány évvel az átadás után átvezették volna a vágányokat Budára. A kormányok azonban a projekttervek hiányosságai miatt nem adhattak elvi hozzájárulást az uniós támogatáshoz. Először a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat újítják fel, mert ezeken Vitézy Dávid elmondása szerint egyre drágább karbantartási munkákat kell végrehajtani, a villamosok gyakran 10-20 kilométeres sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek csak. Hozzátette: az eredetileg gyorsvasútnak tervezett vonalon a lassújelek miatt mára hét perccel hosszabb menetidővel lehet közlekedni.

A fejlesztés azért is fontos, mert a körgyűrűs kapcsolatokat javítják, így a dél-budai utasok úgy tudnak átjutni a külső pesti kerületekbe, hogy nem kell a belvárosba bemenniük, többször átszállniuk. Hozzátette: csúcsidőben az 1-es villamosok 3 percenként közlekednek majd.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy fontos eleme az aláírás a Budapest és a kormány közötti stratégiai együttműködésnek. "Nem presztízsberuházásokat erőltetünk, hanem nyolc-tíz éves adósságokat tudunk ledolgozni" - mondta, hozzátéve, hogy nemcsak új beruházásokról van szó, hanem a régi infrastruktúra megújításáról is.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.