Széles nyomtávon a NIF

Vasúti beruházások pályázatait írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő.

Közgép a sínek között

Eldőlt ki építi át a Kelenföldet Tárnokkal összekötő vasútvonalat, és ki lesz a gazdája Záhony térségében a széles nyomtávú vágányhálózat fejlesztés újabb fejlesztésének.

Keszthely fellélegezhet

Folytatódnak a 71-es főút Keszthelyt elkerülő új szakaszának kivitelezési munkálatai.

Korszerűbb lesz az elővárosi vasúthálózat

A terv szerint haladnak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és kiegészítő beruházásaik megvalósítására.

Gyorsítás az M0-on

A tartósan jó idő beköszöntével az M0 jelű autóút déli szektorának mindhárom szakaszán magasabb sebességi fokozatba kapcsoltak a kivitelezők.

 

Vasút: százhatvannal Gyomától a határig

Megújulhat a teljes Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza vasúti szakasz. A projekt utolsó hiányzó elemének előkészítő munkáira 2,8 milliárd forintot költenek.

Zajlik a páneurópai négyes vasúti közlekedési korridor Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza szakaszának korszerűsítése. A beruházás utolsó fázisként a Gyoma-Békéscsaba-Lőkösháza-országhatár szakasz fejlesztésének előkészítése is folyamatban van. Az előkészületi munkálatok költsége mintegy 2,8 milliárd forint, ami jelentős részben az Európai Unió Kohéziós Alapjából származik - derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

A IV. számú páneurópai vasúti közlekedési korridor Magyarországon a Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza, valamint a Szob-Vác-Budapest vasútvonalon vezet át. A Hegyeshalom-Budapest-Szolnok-Lőkösháza vasútvonal korszerűsítéséből mostanra a Gyoma-Békéscsaba-Lőkösháza-országhatár szakasz felújítása maradt hátra.

Gyomától Békéscsabáig a meglévő vágányok átépítése, Békéscsabától Lőkösházán át az országhatárig új második vágány megépítésére kerülhet sor óránként 160 kilométeres sebességre. Átépítik, illetve teljesen felújítják a békéscsabai állomás műemléki épületét, valamint megépíthetnek hét állomáshoz kapcsolódó és két közúti aluljárót, valamint három közúti felüljárót is, továbbá több gyalogos-kerékpáros aluljárót. A tervezett beruházások tartalmazzák az állomásokon új magas és széles peronok építését.

Ugyancsak a fejlesztések része lesz az ETCS (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítése a Budapest-Lőkösháza vonalszakaszon. A rendszer elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben, valamint a vonal kapacitásának növelése.

Rendelkezésre állnak a környezetvédelmi hatásvizsgálatok, megszerezték a jogerős építési, hatósági engedélyeket, és részben a közműengedélyeket is. Ugyancsak elkészült a tervezett beavatkozások megvalósíthatósági tanulmánya és engedélyezési tervdokumentációja. A tervek elkészítésében a Roden Kft., a MÁVTI Kft., R-Traffic Kft., valamint a Főmterv Zrt.. vett részt, a cégeket a NIF közbeszerzéssel választotta ki. Az előkészítési munkálatok a Gyoma-Békéscsaba szakaszon tervek szerit 2011 végére, a Békéscsaba-Lőkösháza-országhatár szakaszon 2012-ben fejeződnek be.

A tervezett beruházások előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül mintegy bruttó 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Kohéziós Alap fedezi.

 

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.