Príma hálózatot hozott létre a CBA
Magasabb kereskedelemtechnikai és szolgáltatási követelményeknek megfelelő Príma hálózatot alakított ki a CBA Kereskedelmi Kft. üzletenként 4-10 millió forint beruházással - közölte Malasics András, a CBA Kereskedelmi Kft. általános vezérigazgatója.
Az arculat kialakításának költségei 3,5 év alatt, a beruházások 7-8 év alatt térülnek meg.
A meglévő, több mint háromezer egységből jelenleg 43, a cég tulajdonosai által birtokolt üzlet lett "Príma", de az igazgatóság elképzelése szerint 2010-ben már 100-150 ilyen üzlet lesz.
A CBA élelmiszerlánc kisebb üzleteiben a gazdasági válság miatt már 15-20 százalékos forgalomcsökkenést is mértek az elmúlt négy hónapban, a minőségi boltok azonban növelni tudták a bevételt, és éves szinten a múlt évi forgalom megtartására törekszenek.
A társaság tavaly négy százalékkal, 545 milliárd forintra növelte a forgalmát.
Az 1992-ben 14 bolttal megalakult CBA ma már 3 357 egységből áll. A lánc döntő hányadban franchise rendszerben működik.
Az idén a 35 ezer alkalmazott munkahelyének megtartása a cél, de vannak olyan területek, amelyeken hiányzik a szakképzett munkaerő. A CBA már két éve beszállt a képzésbe, és ösztöndíjjal évente mintegy 80 ember képzését finanszírozza.
A lánc várhatóan szeptember-októberben nyitja meg az első diszkontüzleteit, amelyek számát a tervek szerint 2010 végéig 60-ra növeli.