Megszállja a BRFK a villamosokat

A metrón és a villamosokon is „járőröznek” a rendőrök – legalábbis erre utasította a Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetőit pénteki vezetői értekezletükön Bencze József országos főkapitány.

Tarlós új Budapestje: Magánbuszok és dugódíj

Radikálisan átalakítaná Budapest tömegközlekedését az új városvezetés.

Előbb egyesítik, majd feldarabolják

Három év alatt 162 milliárdot venne ki az Orbán-kormány a közösségi közlekedés „feneketlen kútjából”.

Új BKV-paraméterkönyv: ritkábban jár a 2-es, egész éjszaka a 6-os villamos

Májustól ritkábban jár a 2-es villamos, rövidül néhány busz üzemideje és átszámozzák a HÉV-vonalakat és egész éjszaka jár majd a 6-os villamos.

Százával vásárolna új villamosokat és trolikat a főváros

Csaknem száz új villamost és ugyanannyi trolit vásárolhat a főváros 2014-ig, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő hét szerdai ülésén.

 

Teljes villamos- és trolicsere Budapesten

Az elkövetkező 9 évben 134 villamos és 93 troli beszerzésével a teljes állományt alacsonypadlósra cserélné a főváros. A 156,5 milliárd forintos költség 98 százalékát az Európai Unió állná: Budapestnek csak 3 milliárdot kellene beletennie.

Közel száz új villamost és trolit vásárolhat a főváros 2014-ig, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő hét szerdai ülésén.

A főváros honlapján csütörtökön hajnalban publikált előterjesztés szerint 96 darab 35 és 54 méteres villamost, illetve 93 trolibuszt szereznének be 2014-ig. A második ütemében 2016-ig további 37 villamos érkezhet.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kezelt projekt együttes beruházás költsége 156,5 milliárd forint, de ennek jelentős részét, várhatóan 98 százalékát az Európai Unió finanszírozza, így Budapestnek 3 milliárd forint önrészt kellene biztosítania.

A járműbeszerzéshez kapcsolódva egyéb infrastrukturális beruházásokat is meg kell valósítani. Ilyen a megállók peronszintjének emelése és egy új villamos-kocsiszín felépítése. Tanulmányok szerint erre a volt józsefvárosi pályaudvar területe alkalmas, ezért a BKK megkezdte a tárgyalásokat a MÁV-val.

A BKK által menedzselt projekt célja a túlüzemeltetett, műszakilag is elavult villamos- és trolibusz-járműpark frissítése, az alacsonypadlós járművek nagyobb arányú megjelenése a vonalakon.

Ha elfogadják György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztését, akkor ezt a 3 milliárd forintot szerepeltetni kell Budapest 2012-es költségvetésében és hétéves fejlesztési koncepciójában is.

A dokumentum kifejti, hogy Budapest villamosvonalain mindössze a 40 Combino felel meg a kor és az akadálymentesség elvárásainak.

A 118 Ganz-csuklós túlkoros, energiafelhasználásuk magas és gyakran meghibásodnak. A trolibuszok esetében a legrosszabb állapotban az orosz, 40 éves ZIU-9-esek vannak, és ebben az ágazatban nincs forgalomban alacsonypadlós jármű.

György István az előterjesztésben emlékeztetett, hogy 2010 elején megszavazták az 1-es és 3-as villamosvonal meghosszabbítását, a járművek cseréjét. Ez azonban kevés szerelvény beszerzésével járt volna, amelyre nagyon nehezen vagy drágán kaptak volna ajánlatot. A fejlesztés során ezen felül az uniós támogatás feltételéül szabták, hogy a főváros dolgozzon ki egy fővárosi járműstratégiát.

Három ütemben javasolja a főpolgármester-helyettes a járművek beszerzését, a harmadik ütem 2020-ban zárulhat. Ekkorra Budapest teljes villamos- és trolibuszhálózatát alacsonypadlós járművekkel szolgálnák ki.

A BKK ezen kívül a busz-, illetve a metró- és HÉV-ágazatban is megkezdte a járműcseréhez szükséges előkészítő munkákat. Az autóbusz-ágazatban az új közszolgáltatási struktúra, a gyorsvasúti ágazatokban (metró, HÉV) a hosszú távú fejlesztési projekteket megalapozó KözOP előkészítési projektek biztosítják majd a járművek cseréjéhez szükséges forrást, konstrukciót.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.