Lehetne nagyobb a politikusok közösségi aktivitása
A CBS News beszámolója szerint tízből nyolc amerikai kongresszusi képviselő rendelkezik Facebook vagy Twitter fiókkal. Összesen 433 képviselő, azaz a kongresszus tagjainak 81 százaléka használja a rövid szöveges üzenetek kiküldésére alkalmas Twittert, míg 441 képviselő (83 százalék) rendelkezik Facebook profillal.
Érdekesség, hogy míg Barack Obama elnök aktívan használta választási kampányában a közösségi médiát, a demokrata politikusok mégis mintha le lennének maradva a republikánusok mögött. A képviselőházban a republikánus tagok 86 százaléka, a demokratáknak csak 75 százaléka "csiripel", míg a szenátusban ülő 47 republikánus közül 41, az 51 demokrata közül 41 használja a Twitter felületét.
A legfiatalabb választói réteg, azaz 18-29 éves korcsoport tagjai - némi túlzással – gyakorlatilag online élnek. A korosztály megszólítása érdekében ezért a szakértők szerint különösen fontos lenne, hogy a politikusok éljenek az online közösség adta lehetőségekkel, és ne pusztán passzív közléseket tegyenek ezeken, de folytassanak párbeszédet elkötelezett és potenciális választóikkal - írja az ELTE TÁTK hírlevele.