Wartburg az Opeltől
Az már biztos, hogy a hétezer eurós árú mini az egykori Wartburgok városában készül majd. Az Eisenachban felépített korszerű gyárban 1991 óta Opelek készülnek. A jövő évben piacra kerülő tömegmodell a Corsát váltaná a thüringiai gyártósoron. Az autó kész, már csak a névadás van hátra, egyes hírek szerint több lehetőség mellett a Wartburg is felmerült, ám egyelőre még hezitálnak a GME vezetői, mert nem tudják, hogy a patinás név mekkora vásárlóerőt generál, mert attól is félnek, hogy a füstös kétütemű múltja nem mindenkiben ébreszt kellemes emlékeket.
Egészen más jellegű problémái akadtak a Porschének. A vállalat szándéka, amely szerint egyeduralkodó szerepre kívánt törni a Volkswagenben, kudarcba fulladt, s kénytelen lesz betagozódni a wolfsburgi konszern kilenc autómárkája, a többi között a Skoda és a Lamborghini közé. Hosszú és elkeseredett családi háború után egyezett ki egymással a Porsche Holdingban és azon keresztül a Volkswagen konszernben egyaránt többségi részesedéssel bíró Porsche-, illetve Piëch-klán. A rokonságban álló főrészvényesek Salzburgban tartottak békéltető csúcstalálkozót. Ágazati elemzők szerint a személyeskedésektől sem mentes rivalizálást most mégis olyan ésszerű kompromisszummal próbálják lezárni, amelyben egyik fél sem számít vesztesnek.
Amennyiben a frigy valóban létrejön és a Porsche és a Volkswagen egymás "lenyelése" helyett integrált autókonszernt alkot majd, akkor a legnagyobb kihívója lehet az ágazat trónját a közelmúltban megszerző japán Toyotának.