Az L generáció a boltba megy
Már magukra, és nem a gyerekekre költenek
Kisebb viszont a fogyasztásuk a korszerűbb termékekből, például a fagyasztott készételekből, de lehet, hogy ennek egyszerűen a takarékoskodás az oka. Kevesebbet költenek testápoló szerekre - samponra, hajkondicionálóra - és a modern berendezésekhez szükséges cikkekre, mint a gépi mosogatószer.
Az idősebb korosztály vásárlásának gyakorisága csupán némileg tér el a teljes lakosságra jellemzőtől. Nagy háztartási bevásárlást az 50 felettiek majd fele havonta végez. Egy-egy ilyen alkalommal az 50-59 évesek 16 000 forintot, a 60 év felettiek 15 300 forintot költenek el. Az átlagos költés a lakosság egészében 17 100 forint. Ünnepi alkalmakra, ajándékra a 60 évesnél idősebbek az átlagosnál több pénzt hagynak a kasszában. Ugyanakkor kevéssé jellemző rájuk, az ötletszerű, spontán vásárlás.
A szűkebb esztendőkre is tudatosabban készülnek az idősebbek: amíg a teljes lakosság alig 23 százaléka rendelkezik megtakarítással, addig az 50 évnél idősebbek között ez az arány 30 százalék. A legfőbb megtakarítási cél, hogy nyugdíjasként se kelljen sokkal rosszabbul élniük, mint aktív éveikben. Váratlan kiadásokra a korosztály tagjainak negyede gyűjt. Harmadik legfontosabb megtakarítási cél - a gyermekek jövője -, viszont számukra kevésbé fontos, mint a teljes lakosság körében.