Röviden
Munkaerő-piaci teszt
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola csatlakozott a Nyugat-Európában alkalmazott gyakorlathoz, miszerint egy, a munkaerőpiacon szükséges kompetenciákat felmérő teszttel segít visszajelzést adni a végzős hallgatóknak személyes adottságaikról, fejlesztésre váró készségeikről, képességeikről. Az egyelőre viszonylag szűk hallgatói körben végzett felméréssel az intézmény karriercentruma segíti a diákok elhelyezkedésének sikerességét. A tesztet először ötven hallgatón próbálják ki. A felmérés két lépcsőben történik, először a negyedik szemeszter elején, a gyakorlati időt megelőzően töltik ki a tesztet a tanulmányi eredményeik által kiválasztott hallgatók, majd a tanulmányok befejeztével, a gyakorlat után. (MESE)
Felnőttoktatási háló
A Tempus Közalapítvány (TK) kezelésében hirdeti meg Magyarországon az Európai Bizottság a felnőttképzéssel foglalkozó intézmények és szervezetek számára a Grundtvig nevet viselő pályázatait. A két, egységesen 2009. február 13-i határidőt megjelölő program a tanulóműhelyek, illetve a felnőttoktatással (is) foglalkozó szervezetek európai szakmai kapcsolatainak megalapozását támogatják. A pályázat elsősorban olyan intézmények részvételét támogatja, amelyek még kevés tapasztalattal rendelkeznek a nemzetközi együttműködés és a projektszerű munka terén. A projektekben legalább három, különböző országbeli partnernek kell részt vennie, amelyek közül legalább egy uniós tagállamból származik. (Edupress)
Íróverseny
Középiskolás és egyetemista diákoknak hirdette meg országos diákíró versenyét a Magyar Író Akadémia. Olyan szépirodalmi művekkel lehet pályázni, amelyeket még nem publikálták sehol. Minden pályázó kizárólag egy alkotással vehet részt a versenyben, melyet elektronikus formában a verseny@iroakademia.hu címre várnak a szervezők. A pályázati anyagok beküldési határideje március 15. A zsűri tagjai: Kornis Mihály, Kukorelly Endre, Márton László és Tóth Krisztina. (Munkatársunktól)
100 pontos felvételi
A mesterképzésre jelentkezők pontszámítási módszere eltér az alapképzésben használatos 480 pontos értékelési rendszertől. A felvételről meghatározott keretfeltételeknek megfelelően ugyan, de minden intézmény saját hatáskörében dönt: szóbeli, írásbeli vagy mindkét formában vizsgáztat és milyen teljesítményért ad többletpontot. A kormányrendeletben meghatározott keretfeltételek szerint a mesterképzésekre felvételizőket 100 pontos rendszerben kell értékelni. Az értékelés független attól, hogy a jelentkező melyik intézményben szerezte korábban végzettségét igazoló oklevelét. Az intézmények legföljebb 10 pontot adhatnak előnyben részesítés címén a hátrányos helyzetűeknek, a fogyatékkal élőknek, a halmozottan hátrányos helyzetűeknek, a gyermekgondozásban részt vevőknek. (Edupress)