Gerinckímélő díjazottak
Ki a marketingelőnyökért, ki azért áll be a BNV-díjakért versenyzők közé, hogy jobb lehetőségei legyenek tájékoztatni leendő ügyfeleit portékájáról. Mások szakértők előtt is megméretnék árujukat. Sokan azonban csak legyintenek.
A BNV nagydíjára a szakkiállítások résztvevői pályázhatnak. A termékeket, szolgáltatásokat a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége szakkollégiumainak tagjai bírálják el az újdonság, az energiatakarékosság, a környezetvédelem, a műszaki jellemzők nemzetközi színvonala és minőségbiztosítási szempontok alapján. - Egyre kevesebb a magyar gyártású termék. Az elmúlt években egyértelműen a külföldi cégek találmányainak, termékeinek a forgalmazása felé tolódott el a hangsúly. Egyre kevesebb az olyan hazai gyártó cég, amely saját fejlesztéssel vagy új megoldásokkal hívja fel magára a figyelmet - mondja Tóth Péterné, a Nagydíj Zsűribizottság vezetője.
Pedig a BNV-nagydíj jó reklám. - Lényegesen nagyobb a marketingértéke, mint az a néhány tízezer forint, amennyibe a pályázati részvétel kerül. Ráadásul azt a médiafigyelmet, amelyet ilyenkor a nyertesek kapnak, pénzzel csak nehezen lehetne megkapni - véli Tóth Péterné, aki a tapasztalatok alapján úgy látja: a nyertesek sokat profitálhatnak abból, ha a termékeiket bemutató prospektusokban, óriásplakátokon és más reklámfelületeken felhasználják a "BNV-nagydíjas" jelzőt.
Idén a SpinaliS márkanevű gerinckímélő szék magyarországi forgalmazója, a ProErgo International élhet ezzel a lehetőséggel. A bútor egy gyógylabda és egy korszerű irodaszék tulajdonságait egyesíti: az ülőfelület rugós rögzítése állandó aktivitásra készteti a gerincet tartó izomzatot, kíméli a hátat. A SpinaliS nyolc modellje kapható jelenleg. A legújabb, fogorvosoknak kifejlesztett típus a BNV-n debütál. A modelleknek megkérik az árát, ami típustól függően 84-300 ezer forint.
- Próba szerencse alapon adtuk be a pályázatunkat, és abban bízunk, hogy a nagydíj révén ismertebb lesz a nevünk - mondta lapunknak Asbóth László, a SpinaliSt hazánkban forgalmazó ProErgo International s.r.o. magyarországi vezetőjétől. Egy szlovák barátom mesélt erről az egyébként Szlovéniában kifejlesztett székről. Náluk akkor már kapható volt. Kaptam egy próbadarabot, és annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem: belevágok. Kizárólag ennek a terméknek a forgalmazására alapítottunk egy céget tavaly nyáron - teszi hozzá Asbóth László.
Úgy látszik, az üzlet bejött: bár a SpinaliSt egyelőre csak az interneten reklámozzák, cégek és magánemberek is egyre többen vásárolnak belőle. - Néhány napra díjmentesen kiszállítunk egy-egy bemutatódarabot, így ki-ki saját maga tesztelheti, hogyan érzi magát a székben. Már az Országos Gerincgyógyászati Központ szakvéleményét is megkaptuk, amely igazolja a szék jótékony hatásait. Tervezzük, hogy hamarosan bemutatótermet nyitnunk Budapesten, be akarunk kerülni termékünkkel az egészségpénztárakhoz, valamint lehetővé szeretnénk tenni magánszemélyek számára, hogy részletre vásároljanak - mondja Asbóth László a terveikről.
Koller Gábor és felesége négy éve már nagydíjas lett papír ablakkép-családjával, amely maguk tervezte, színes, változatos motívumokkal, a kicsik számára is könnyen értelmezhető leírással biztatta a gyerekeket kézügyességük fejlesztésére. A Németországból néhány éve hazatelepült család ezúttal az odaát már jól ismert "elnyűhetetlen" iskolatáska-családdal, a Scouttal nyert különdíjat.
- A 2004-es elismerés igencsak megnövelte az önbizalmunkat. Olyan piaci visszajelzésnek tartottuk, amely azt mutatta: jó úton járunk. Egyértelmű volt, hogy a Scouttal is megmérettetjük magunkat - mondja Koller Gábor, a Hobbylánc Kft. vezetője. Szerinte a nagydíj reklámértéke ugyan egyértelműen pozitív, de nem ezen áll vagy bukik majd, befut-e itt is a termék. - A Scout a németek számára fogalom, ott a márkának szinte reklámra sincs szüksége, Magyarországon azonban máskor, másképp, más előnyöket figyelembe véve vásárolnak az emberek - nemcsak a szülők, a viszonteladók is. Nem könnyű például meggyőzni a viszonteladókat arról, hogy ne az utolsó pillanatban szerezzék be készleteiket. Németországban a legtöbb boltos jó előre (áprilisra akár már novemberben) megrendeli a tanszereket, Magyarországon azonban mindenki az utolsó pillanatban. A szülők is inkább olcsó táskát vesznek, és évente cserélik, mint hogy egyszer kifizessék az akár tíz évig is kiváló állapotú, ám 25-30 ezer forintba kerülő Scoutot. A szezon mindössze egy hónapig tart.
- Egy barátom azt mondta kint, amikor megtudta, megkaptuk a Scout forgalmazásának kizárólagos magyarországi jogát, hogy megfogtam az isten lábát. Tavaly októberben vágtunk bele, de még most sem vagyok biztos benne, hogy ez a piac egyáltalán igényli-e ezt a jó minőségű terméket - teszi hozzá Koller Gábor. Igaz, fűzi hozzá, nagy hátrányt jelentett, hogy tavasszal elmaradt az ország egyik legnagyobb szakkiállítása, ahol bemutathatták volna a Scoutot. A vállalkozó azonban bízik a minőséget értékelő vásárlók igényeiben és azokban a viszonteladókban, akik éppen az olyan termékekre specializálódnak, amelyek nem kaphatók a nagy üzletláncokban.
A BNV különdíját az Isoteq Magyarország Kft. is elnyerte Isoteq Plus Neopor termékcsaládjáért, amelyet az energiatakarékos házépítési eljárásokhoz fejlesztettek ki. A könnyen szállítható, tisztán, egyszerűen beépíthető, jobb hangszigetelést biztosító darabok házilag is gyorsan egymásba illeszthetők. Különdíjat kapott a Pro-Koncept Zrt. azonos nevű falazóeleme is, amely gyors építkezést tesz lehetővé, és a fűtési költségeket is csökkenti.