Az amerikai szülő butának érzi magát
Az Intel megbízásából készült amerikai felmérés szerint erősen zavarban vannak a szülők, ha iskoláskorú gyermekük a matematika vagy más tudományos ismereteket követelő házi feladat megoldásához kér segítséget. Sokan inkább beszélgetnének a drogozás veszélyeiről, mint számolni kelljen.
A kutatás szerint tízből kilenc szülő úgy érzi, Amerika háttérbe szorult más nemzetekkel szemben, már ami a lakosság matematikai és tudományos ismereteit illeti. A hiányosságok ellenére a válaszadók 98 százaléka úgy véli, ezen ismeretek megléte alapvető fontosságú az ország jövője szempontjából.
A kutatás szerint a szülők szeretnének a gyermek iskolai képzésében részt vállalni: 91 százalék úgy érzi, hogy a gyermek sikereihez a szülő segítsége nélkülözhetetlen, míg 89 százalék azt gondolja, ha megérteti a gyerekkel a tudományos ismeretek elsajátításának fontosságát és hasznosságát, az növelné annak érdeklődését és javítaná teljesítményét.
A matematika oktatás fontosságának felismerése ellenére, a szülők kényelmetlenül érzik magukat, ha gyermekükkel erről a tárgyról kell beszélniük. A felnőttek 53 százaléka ugyanis - saját állítása szerint - zavarba jön, ha mateklecke megírásához gyermeke segítséget kér. Ezen szülők negyede saját ismereteinek hiányával magyarázza, hogy nem tud kielégítően segíteni iskoláskorú gyermekének. További negyedük pedig azt kívánja, bár lenne valami egészen egyszerű és gyors megoldás arra, hogy felfrissítse saját, iskolásként megszerzett tudományos ismereteit.
(Forrás: ELTE TÁTK Hírlevél)