Komerszant: Prágában írják alá az új START-szerződést

A nukleáris biztonságról START-III.

Tüntetések Oroszországban a Harag napján

Hatvan személy őrizetbe vételével zárult a "Harag napja" ellenzéki tüntetés Moszkvában.

Orosz rakéta vitte fel az amerikai műholdat

Orosz hordozórakéta állított pályára egy amerikai távközlési műholdat vasárnap - jelentette a moszkvai Hrunyicsev űrközpont.

Kényszerleszállás közben lezuhant

Erdőben szállt le az orosz repülőgép hétfőn hajnalban, egy kilométerrel a leszállópálya előtt, a dél-moszkvai Domogyedovo repülőtér közelében. A Tu-204-esen csak a nyolc fős személyzet tartózkodott.

Oroszországban négy nagy terület más időzónába kerül

Oroszországban négy nagy terület más időzónába kerül március 28-án, amikor az ország egésze átáll a nyári időszámításra: a Volga menti Szamarai, a szibériai Kemerovói területen (megyében), valamint Kamcsatkán nem állítják át az órákat, s ezzel egy órával közelebb kerülnek a fővároshoz.

 

Kényszerleszállás Moszkvában

Erdőben szállt le az orosz repülőgép hétfőn hajnalban, egy kilométerrel a leszállópálya előtt, a dél-moszkvai Domogyedovo repülőtér közelében. Az egyiptomi Hurghadából érkező Tu-204-esen csak a nyolc fős személyzet tartózkodott, hárman súlyos, öten könnyebb sérülést szenvedtek.

Az ismeretlen okból bekövetkezett földet éréskor a gép egyik szárnya leszakadt, a gép azonban a kerozin szivárgása ellenére nem gyulladt ki – jelentette az Interfax orosz hírügynökség. Bár a repülőgép 210 utassal a fedélzetén Hurghada felé vasárnap hajnalban egyszer már kényszerleszállást hajtott végre, visszarepülve Moszkvába, szakértők szerint az egy nappal korábbi, az utastér fűtését érintő műszaki hiba nincs összefüggésben a hétfői balesettel, amelyben a rossz látási viszonyok is közrejátszhattak.

Az orosz ügyészség alá rendelt Nyomozati Hatóság (SZK) a repülési biztonsági szabályzat megsértésének gyanújával indított nyomozást a gépet üzemeltető Aviasztar-Tu uljanovszki légitársasággal szemben. A város egyúttal a Tu-204-es polgári és teherszállító gépeket gyártó Aviasztar-SZP Zrt. központja is. Az 1990 óta sorozatgyártásban lévő, 1996 óta üzemeltetett Tu-204-es típusú repülőgépek - amelyekből a korábbi nagyszabású tervek ellenére csupán ötven repül, Oroszország mellett Kínában, Iránban, Szíriában, Egyiptomban, Kubában és Németországban - még egyetlen halálos áldozattal járó balesetet sem szenvedtek, ugyanakkor számos, motorhiba, fűtőberendezésben jelentkezett probléma miatt hajtottak velük végre kényszerleszállást, legutóbb január végén.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.