Pihenhetnek az orosz vasutasok - de nem örülnek neki

Az orosz államvasút a válság miatt mintegy 250 ezer alkalmazottját - minden ötödik dolgozót - fizetés nélküli kényszerszabadságra küldi.

Kormány sci-fi gyorsvasúttal és villanyautókkal

George Lucas, a Csillagok háborúja ötletadója is megirigyelhetné azoknak a fantáziáját, akik az Új Széchenyi-terv vitairatának közlekedési fejezetét jegyezték.

Alstom-hibridek német síneken

Születőben Európa első hibridmozdony-flottája az Alstom és a német vasúttársaság megállapodásának köszönhetően.

Tízmilliárdos MÁV kötvénykibocsátás, állami garanciával

Tízmilliárd forint értékű kötvényt bocsáthat ki a MÁV, amelyre és kamataira az állam garanciát vállal.

Ezermilliárdokat kér álmaira a MÁV

Röpködnek a milliárdok a MÁV-nál: a vasút 4455 milliárd forintot költene beruházásokra 2030-ig. Cserébe nyugati szolgáltatásokat ígér.

 

Ismét fejlesztik a magyarországi széles nyomtávú vasúti pályákat

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. aláírta a kivitelezői szerződéseket a Budapest-Kelenföld - Tárnok vasútvonal építési munkáinak elvégzésére, valamint a Záhony térségében a vasúti infrastruktúra (széles nyomtávú hálózat) fejlesztésének II. ütemére.

A Budapest-Kelenföld - Tárnok vasútvonal építését a DSE konzorcum nyerte – ennek vezető tagja a Doprastav a.s. A kivitelezési munka szerződéses összege nettó 30,99 milliárd forint – hozta nyilvánosságr a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF).

A projekt keretébentöbbi között átépítik a kelenföldi állomást, a két említett megálló közötti vasúti pályát és építenek egy új, második vágányt is. Mindezeknek a villamos felsővezetések fejlesztési is a beruházás részei.

E mellett P+R parkolókat is kialakítanak: Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 456 parkolóhellyel.

A beruházásban érintett pályaszakasz hossza 22 kilométer - írja a NIF. A munkák tervezett befejezését 2013. decemberében határozta meg a szervezet.

A másik projektet, a Záhony térségében a vasúti infrastruktúra (széles nyomtávú hálózat) fejlesztésének II. ütemét az EUROKAPU-2011 Konzorcium nyerte (amely konzorciumot a Switelsky Vasúttechnika Kft. vezeti). A kivitelezési munka szerződéses összege is nettó 14,56 milliárd forint.

Nyugat Európa túlnyomó részében a normál nyomtávolságot használják, azaz 1 435 mm-t, a régi Szovjetunió területén azonban az úgy nevezett széles nyomtávot, azaz 1 520 vagy 1 524 mm-t alkalmazzák.

Magyar területen 150 vágánykilométernyi széles nyomtávú vasúti sín fekszik a záhonyi térségben. A széles nyomtávú vasút rossz állapota azonban számos forgalmat akadályozó műszaki problémát is felvet. A pálya elhasználódottsága miatt ráadásul a vonatok sokszor csak lassan tudnak haladni, esetenként a tengelyterhelést is korlátozni kell. E műszaki okok miatt veszélybe került a normál és a széles nyomtáv közötti árutovábbítás zökkenőmentessége.

Záhony térségében a vasúti infrastruktúra fejlesztésének első üteme során felújították a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat. Ebben az ütemben olyan felépítményi szerkezetek cseréjét végezték el, amelyek nem igényelnek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A pályaépítés második ütemében a vágányokat és a bennük fekvő kitérőket és átszeléseket korszerűsítjük az állomásokon és rendező pályaudvarokon, valamint azokat az egyéb szerkezeteket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A felújítási munkálatok I. üteme 2010 decemberében fejeződött be, míg a mostani közbeszerzéssel kiírt II. ütem várhatóan 2011. év vége.

A beruházások az Európai Unió támogatásával valósul meg, a Közlekedés Operatív Program keretében – írta a NIF.

 

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.