A Toyota gyártotta a legtöbb hibás autót

Kétmillió Toyota-t hívhat vissza a gyártó Európa-szerte.

22000 magyar kocsit hív vissza a Toyota

Magyarországot is elérte a Toyota visszahívási akciója: 22000 kocsit kell rendkívüli szervizre vinnie a tulajdonosának, a gázpedállal kapcsolatos problémák miatt.

Újabb, hihetetlen pofont kapott a Toyota

A Toyota leállítja a Lexus GX 460 terepjárók forgalmazását az Egyesült Államokban, miután egy befolyásos amerikai fogyasztóvédelmi magazin stabilitási hibákat tárt fel a tesztvezetés során.

Rájár a rúd a Toyotára: most a Lexus-szal van baj

A Toyota 34 ezer Lexus GX 460 terepjárót hív vissza világszerte, hogy elvégezze a szükséges módosításokat a gépkocsi stabilitásának javítása céljából - közölték a cégnél kedden.

Itt az újabb Toyota-Lexus visszahívás

Négy Lexus modellje visszahívását tervezi a japán Toyota: a visszahívás a japán piacon 4,5 ezer, világszerte 11,5 ezer járművet érint, a felülvizsgálatot a kormányszerkezettel kapcsolatos esetleges hibával indokolták.

 

Forsulat! A Toyota beismerte, hogy gondok voltak a gázpedállal

A Toyota először ismerte be, hogy azoknál a visszahívott modelljeinél, amelyeknél hirtelen, veszélyes gyorsulásra panaszkodtak a vezetők, gondok voltak a beragadó, illetve a szőnyeg alá beakadó gázpedállal - írta a The New York Times.

A japán autógyár amerikai képviselete közölte: a 2000 autóra kiterjedő belső vizsgálat megerősítette, hogy a jelzett problémák több esetben valóban váratlan gyorsulást okoztak.

A cég azt nem fedte fel, hogy hány esetről van szó, de annyit közölt: a gázpedál beragadása "kis számú" járműnél okozott gondot, míg annak szőnyegbe akadása miatt "nagyobb számú" autónál fordult elő probléma.

A vállalat szerint a gázpedál beragadása miatt visszahívott járművek egyikével sem történt ütközéses baleset, azt pedig nem tudni, hogy a szőnyegproblémás kocsik közül mennyivel fordult ez elő.

Az amerikai országúti közlekedésbiztonsági felügyelethez mintegy 3000 panasz érkezett a Toyoták váratlan gyorsulása miatt.

A Toyota szerint az ütközéses balesetek többségéért az autóvezetők hibás pedálhasználata volt a felelős, vagyis az, hogy a fékpedál helyett a gázra tapostak rá. A vállalat azt is közölte: nem találtak bizonyítékot az elektronikus fojtószelep-vezérlés meghibásodására (az amerikai kongresszusban korábban többször elhangzott az a megállapítás, hogy a váratlan gyorsulásokat valószínűleg nem mechanikai hiba, hanem szoftveres gond okozta).

A Toyota folytatja a belső vizsgálatot, ellenőrzik az érintett járműveket, letöltik a fedélzeti komputerek adatait.

A vállalat tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának, illetve szőnyeg alá szorulásának kockázata miatt. A különféle hibaforrások 43 balesettel, 52 ember halálával hozhatók összefüggésbe.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.