Éjszakai nassolás helyett

Ki tudja, mikor adták fel a hostessek, hogy a bejáratnál mindenkit konfetti-esővel üdvözöljenek. Az viszont biztos: sokan még hajnalban is apró papírdarabokkal a hajukban nézték a reklámfilmeket.

A nyolcadik alkalommal megrendezett Reklámzabálók Éjszakája nem korlátozta a szórakoztatást a filmek vetítésére: a folyosót birtokba vették a szponzorok, lehetett modellt ülni karikatúrához, hajzselével új frizurát alakítani, borokat kóstolni, szórólapot gyűjteni. És persze lehetett szavazni a legeredetibb Lelkes Emese-hasonmásra is. A kultikussá vált banki alkalmazott egyébként az idei rendezvény meghatározó figurája volt, a magyar reklámot képviselve a nemzetközi mezőnyben. Nemzetközi, merthogy százhúsz ország kreatív terméke szolgáltatja az alapanyagot a közel nyolc órás vetítéshez.

Jean Marie Boursicot, a Night of the Adeaters ötletgazdája állította össze azt a gyűjteményt, melyben az európai alkotásokon kívül reprezentálja magát az amerikai kontinens, Ázsia és a Közel-Kelet képi világa is. A vetítés pedig tényleg tömény fogyasztássá válik, valahogy nehéz szabadulni a reklámfolyamtól, már csak az esemény különlegessége okán is. Bár azonosítjuk a felbukkanó termékeket, ilyen kontextusban inkább maga a hatás művészete az, ami miatt a vászonra meredünk. Némelyik reklám báját pedig éppen az adja, hogy nem követi az európai trendet. Gyorsan váltják egymást a szellemes, megdöbbentő, igényes képsorok, melyek témája is a végsőkig változatos: autó, mosás, foci, vodka, kóla, AIDS-szűrés, persze, maga a világ, kicsiben. A nézők pedig azonnal értékelnek, taps vagy sípszó formájában. Utóbbi nem jelent rosszat, sőt, az elismerés fokmérője, milyen hangosan szólnak az előzőleg kiosztott, nyakba akasztható sípok. A magyar retró-blokk ideje alatt már néhány dúdolt dallam, és pár "Erre emlékszem!" felkiáltás is keveredett a hangzavarba.

A díjátadón a legjobbnak ítélt hazai alkotásoknak járt az Arany Penge és az

Ifjú Penge elismerés. A közönség a Samsung plakátját , a Vodafone sajtóhirdetését, a UPC rádiós blokkját, illetve a Borsodi reklámfilmjét találta a leghatásosabb üzenetnek. A fiatal tehetségek pályázatára beérkezett munkákról szintén a közönség mondott véleményt. A plakát kategóriában legjobbnak bizonyuló csapat a MAKSZ szakmai különdíját is megkapta. A legjobb reklámfilm, illetve az Ifjú Penge 2008 cím birtokosa az Utópia. A külföldi anyagok közül kiemelkedett a Clio Awards-tulajdonos filmek alkotta blokk, a hajnali egy óra után is kitartó nézők örömére.

A magyar tévés hirdetésekkel kapcsolatos hiányérzet valószínűleg ilyenkor erősödik meg igazán, és egy ilyen este után tűnik világosnak: az igényes reklámok nem csak egy nap erejéig szerethetőek."

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.