Játékpisztolynak nézte apja fegyverét

Egy játéknak hitt fegyverrel agyonlőtte magát egy hároméves amerikai kislány.

Hétfőn hazajönnek a hajóbalesetet szenvedett magyar iskolások

Öt nappal a Delaware folyón történt végzetes hajóbaleset után, hétfőn hazautazik Philadelphiából az a magyar csoport, amelynek két tagja odaveszett a tragédiában.

Új kérdéseket vet fel a rajtaütés

Miközben Oszama bin Laden megölése óhatatlanul javította Barack Obama amerikai elnök népszerűségi mutatóit (11 százalékponttal 57 százalékra), kérdések vetődtek fel a hétfői pakisztáni rajtaütéssel kapcsolatban.

Kizuhant egy kisgyerek a harmadik emeletről Budapesten

Túlélte, sérülései nem életveszélyesek. Kórházban ápolják.

Százmilliót is bukhat a Malév a krétai baleseten

Bizonyosan hosszabb időt vesz igénybe a Malév hétvégén megsérült Boeing-jének a megjavítása, így már majdnem biztos, hogy a Malévnak repülőt kell bérelnie. Ez a listaárak alapján minimum százezer eurós tétel.

 

Egy napra leállnak a "kacsahajók," magyar diákokra emlékeznek Philadelphiában

Egy napra kegyeletből leállnak a philadelphiai "kacsahajók" a jövő héten, a két magyar diák halálát okozó tavalyi vízi baleset július 7-i évfordulóján - közölte kedden a vízi járműveket a Delaware folyón üzemeltető Ride the Ducks cég vezetése.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) múlt héten közzétett jelentése szerint a turistahajó balesetéért elsősorban az azt uszállyal legázoló tolóhajó kormányosa tehető felelőssé, aki szolgálat közben mobiltelefonált és internetezett. Megállapították azt is, hogy a tragikus balesetet megelőző percekben a mozgásképtelenné vált turistahajó fedélzeti matróza is SMS-ezett.

A 2010. július 7-én, Philadelphiában történt balesetben, amely során a megbénult "kacsahajó" 35 utasa és kétfőnyi személyzete a vízbe zuhant, a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs életét vesztette. Az NTSB vizsgálata megállapította, hogy az uszályt
mozgató tolóhajót irányító Matt Devlin nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így az útjába került, és segítséget kérő sétahajót nem is láthatta.

Devlin a műszakja folyamán 21 mobiltelefon-hívást intézett és a vállalati laptopon több mint két órán át szörfözött az interneten. A balesetet megelőző 12 percből 10-et töltött telefonálással. Akkor is a készüléken beszélt, amikor a kacsahajó kapitánya rádión megpróbálta figyelmeztetni. A baleset követően a kormányos azzal magyarázkodott, hogy 6 éves fiának váratlanul megromlott egészségi állapota.

Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozót képviselő New York-i ügyvéd az MTI-nek elmondta, hogy mivel nem sikerült peren kívül megállapodni a tolóhajó tulajdonosa, K-Sea Transportation képviselőivel az áldozatok hozzátartozóinak fizetendő kártérítésről, az illetékes philadelphiai szövetségi bíró a benyújtott kereset alapján előre láthatóan szeptemberben dönti majd el, hogy milyen formában folyjon az eljárás. Ha a bíró - a K-Sea álláspontjával egyetértésben - megállapítja, hogy az esetre vonatkoztatható lehet a hajózási felelősségkorlátozási törvény, akkor a felpereseket fájdalomdíjként legfeljebb a tolóhajó árának megfelelő 1,6 millió dollár ítélhető oda Amennyiben viszont úgy dönt, hogy a törvény nem releváns, polgári peres eljárásban a családok számára ennél nagyobb összegű kártérítést lehet elérni.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.