4-es metró: zsarolás és ultimátum milliárdokért
Klados Gusztáv, a projektiroda operatív projektmenedzsere csütörtökön, rendkívüli tájékoztatón közölte, hogy a Bamcó összesen 150 millió eurót, azaz nagyjából 36 milliárd forintot követel, ami irreális, hiszen az általuk végzett beruházás értéke 170 millió euró (valamivel több, mint negyvenmilliárd forint).
A projektigazgatóság csütörtöki közleményében hangsúlyozta: „a jövőben is kifizet minden jogos, a kivitelezőnek fel nem róható többletmunkát, de a jogosulatlan követeléseket még ultimátumok hatására sem fogja teljesíti. Bármely indokolatlan leállásáért a kivitelező tartozik anyagi és jogi felelősséggel”.
Az alagútépítés egyébként jelenleg is áll, mint arról beszámoltunk, a Bamcó nem kért engedélyt egy összekötő alagút megépítésére a Szent Gellért térnél, emiatt a hatóság a helyszíni szemle után leállíttatta a pajzsot, amíg nincs meg az új engedély. A konzorcium augusztusban ennek ellenére újraindította a pajzsot, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a lehető legmagasabb, egymillió forintos bírsággal sújtotta. A szerkezet újraindításához szükséges engedély várhatóan szeptember végére, október elejére lesz meg, az alagútfúrás ezt követően folytatódhat szabályszerűen. Arról is beszámoltunk, hogy késik a következő, Fővám téri megálló építése is, a kivitelező Hídépítő ugyanis még mindig nem készítette el a végleges építési technológiát tartalmazó terveket. A Fővám tér várhatóan jövő tavasszal lesz olyan állapotban, hogy fogadni tudja a fúrópajzsokat, azok viszont akár már ez év végére a félkész állomás elé érhetnek. A sietség pedig megéri a Bamcónak, hiszen ha nem az ő hibájából kell megállítani a fúrópajzsokat, azért akár többmilliárd forintot követelhet álláspénz címén.
Az alagútfúró pajzsok leállása Klados szerint nem okozza a 2011-es befejezési határidő csúszását, ha viszont a Bamcó a Szent Gellért téri állomás építését nem folytatja, az az egész beruházásra hatással lehet.