Veszélyes, zajos, zsúfolt - bezárják Bukarest második repülőterét

A megnövekedett légi forgalommal együtt járó balesetveszély, zajszennyezés és zsúfoltság okán bezárják az utasforgalom számára Bukarest második repülőterét, a Baneasát. Erről döntött a román kormány legutóbb, a szállításügyi minisztérium által elkészített hatástanulmány alapján.

 

Calin Popescu Tariceanu kormányfő elmondta: a Baneasát ezentúl kizárólag a Romaero repülőgép-javító vállalat, illetve a hivatalos és üzleti érdekben közlekedő speciális járatok használhatják, de ez utóbbiak is csak akkor, ha a szállítás kis méretű, alacsony zajszintű repülőgépekkel történik.

A Baneasa repülőtér ugyanis a főváros folyamatos terjeszkedése nyomán szinte a belvárosba került, környékén rengeteg lakóház épült, így a kormánynak is be kellett látnia, hogy az valós fenyegetést jelent a környékbeli lakosok számára. A repülőtérhez érkező autóknak pedig nincs hol parkolniuk, és gépkocsijaik a Bukarest-Ploiesti országút forgalmát zavarják.

Tariceanu szerint az utasforgalom teljes egészében átkerül a várostól mintegy húsz kilométernyire északra fekvő Henri Coanda Otopeni légikikötőbe, a fapados cégek járatait beleértve, amelyek eddig a Baneasa repülőteret használták. - Az Otopeni repülőtér kapacitása lehetővé teszi a fapados járatok befogadását is, és az ilyen járatokat működtető cégeknek fel kell készülniük az úti cél változásra - mondta a miniszterelnök.

A román kormány már augusztusban úgy döntött, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíttet a főváros déli részéhez közeli új nemzetközi repülőtér létesítésére. Ludovic Orban, a szállításügyi tárca vezetője korábban elmondta: az új légikikötő számára megfelelő hely lenne a Bukaresttől húsz kilométernyire déli irányban található terület, a Giurgiu (Gyurgyevo) megyei Adunatii Copaceni község közelében.

A miniszter arra hivatkozik, hogy az Eurocontrol adatai szerint a romániai repülőtéri forgalom már az elmúlt időszakban látványosan növekedett, s a 2008-2014 időszakban további évi 6,9 százalékos növekedésre lehet számítani. Ami nagyon nagy forgalmat jelent, hiszen a Henri Coanda Otopeni repülőtéren keresztül már 2007-ben 4,03 millió, a Baneasán át pedig 970 ezer személy utazott vagy érkezett.

A kormányülésen nem esett róla szó, de a bukarestiek azonban pontosan tudják: a Baneasa bezárásának egyik fő oka az, hogy a környékén a főváros leggazdagabb vállalkozói építették fel az utóbbi években villáikat, és a repülőgép-forgalom leginkább őket zavarja.


Tibori Szabó Zoltán
Kolozsvár

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.