Igazi Autómentes Nap hétfőn

Idén újszerű kampányeszközzel élnek a biciklis felvonulás szervezői: a megoldás roppant egyszerű, nem kerül egy fillérbe sem, viszont minden eddiginél több ember vehet benne részt.

Az európai városok egyre nagyobb korlátozásokkal és szemléletváltásra ösztönző propagandával bonyolítják le az Európai Autómentes Napot. Budapesten ez egy évek óta változatlanul lezajló rendezvénysorozat. A változás csupán abban jelentkezik, hogy minden autómentes nap után tovább nő a dugók hossza, nagyobb a szmog, és élhetetlenebb a város. Nem csoda, hiszen a város lakói általában az esti hírekből tudhatják meg hogy aznap autómentes nap volt - figyelmeztetnek a Kritikus Tömeg felvonulás szervezői.

Ezen szeretnének változtatni a jövő hétfőn több tízezer kerékpárossal épp ekkor demonstráló Critical Mass Budapest demonstráción. Mivel a rengeteg kerékpáros várhatóan amúgy is lebénítaná az esti forgalmat, ezért feladatlistájukba felvették az egész város előzetes tájékoztatását. Ez nem egyszerű. Pénzük nincs, a híradók előre nem figyelmeztetik a közlekedőket. Viszont a Kritikus Tömeg demonstráció aktivistái több ezren vannak.

A criticalmass.hu-ról letölthető plakátokat otthon nyomtatják ki, és lakóhelyük környékén a társasházak kapuin helyezik el. Így sokkal többen értesülhetnek majd az autómentes napról, többen hozhatnak aznap tudatos döntést a tömegközlekedés, vagy kerékpározás mellett, és a kerékpáros demonstráció sem okoz akkora forgalmi torlódást, mint a lakosság értesítése nélkül.

A budapesti biciklisták idén is a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításáért, és a Budapestet érő egyre növekvő légszennyezés csökkentéséért demonstrálnak. Ugyanis hiába nő egész Európában egyedülálló mértékben a kerékpárosok száma, a főváros úgy tesz mintha nem is létezne ez az örömteli, a közlekedésben mégis egyre nagyobb feszültséget okozó jelenség - mutatnak rá a biciklis demonstráció felhívásában. Ebben a helyzetben a Critical Mass stratégiája az, hogy a kerékpározók számának további növelésével kikényszerítse a kerékpárosok közlekedési részarányának megfelelő nagyságrendű azonnali, halaszthatatlan beruházásokat.

Ilyen többek között a Rákóczi úti, vagy nagykörúti kerékpársáv, vagy egyes lepusztult, balesetveszélyes kerékpárutak sürgős átalakítása. A probléma minden szakértő szerint már most a város körmére égett. Nem halogathatja tovább a valódi változtatásokat.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.