Megkezdődött záhonyi Tisza-híd felújítása. A munkálatok befejeztéig, 2009. november 15-ig a határforgalomban torlódásokra lehet számítani, ezért a szakemberek azt javasolják: aki teheti, más átkelőt vegyen igénybe.
Felújítják a záhonyi Tisza-hidat
A munkálatokat több szakaszban végzik el, ez idő alatt a híd személy- és teherforgalmi sávjait ütemezve lezárják, a járműveket váltakozó irányban engedik át - tájékoztatott Fülöp Gergely, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense, aki közölte: a záhonyi határátkelőhelyen a ki- és beléptetés a rekonstrukció alatt sem szünetel, de számítani kell arra, hogy a sávokon folyó munkálatok miatt a forgalom lelassulhat, hosszabb lehet a várakozási idő.
A rendőrök azt javasolják: akik személyautóval kívánják átlépni a magyar-ukrán határt, inkább az éjjel-nappal nyitva tartó Tiszabecs-Tiszaújlak (Vilok), illetve Beregsurány- Asztély (Luzsanka) határátkelőhelyet válasszák, vagy a 7-19 óráig Barabás-Mezőkaszony (Koszini), valamint a 8-16 óráig igénybe vehető Lónya- Harangláb (Zvonkavoje) átkelőhelyet használják. A tehergépkocsik viszont csak a záhonyi határátkelőn juthatnak át egyik országból a másikba.
Győri Zsolt, a kivitelező, a Ke-Víz 21 Kft. építésvezetője elmondta: a felújítás első ütemében a Magyarországra belépő kamionsávot teljesen lezárták a mellette haladó személyforgalmi sávot pedig a bontási munkálatok idejére biztonsági okokból 1,5 m szélességben zárják le. Ez utóbbi azonban nem jelent fennakadást a viszonylag széles hídon a személyforgalomban.
Eddig nem tapasztaltak torlódást a határátkelőnél a kamionforgalomban sem. Győri Zsolt szerint ennek oka az, hogy időben tájékoztatták az érintetteket a munkálatok megkezdéséről.
Mint megtudtuk, a záhonyi híd felújítása része annak a programnak, amely a 4. számú főút bizonyos szakaszainak megerősítését jelenti 11,5 tonna teherbírású járművek zavartalan közlekedésére. Jelenleg Újfehértó térségében aszfaltoznak, majd Fényeslitke és Kisvárda között egy 8,6 kilométeres szakasz átalakítását kezdik meg. A projekt teljes költsége több mint egymilliárd forint: ezt az összeget részben uniós, részben állami támogatásból finanszírozzák.