Tűz a Csatorna-alagútban

Hatalmas fennakadást okozott a vasúti és a közúti közlekedésben egyaránt a brit oldalon az a tűz, amely csütörtökön tört ki a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban. Brit értesülések szerint a tűz csütörtök este még mindig égett.

A BBC beszámolója szerint útközben valahogy felborult az a vegyi anyagot - fenolt - szállító tartálykamion, amely a teherautókat szállító vasúti szerelvényen, a Csatorna-alagút francia végéhez közel kapott lángra.

Az 50 kilométer hosszú kettős alagútban, amelyet a Eurotunnel társaság üzemeltet, háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London és Párizs, illetve Brüsszel között.

A Le Shuttle szerelvényeken személyautók és buszok kelhetnek át a délkelet-angliai Folkestone-ból a franciaországi Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a két part között. A baleset ez utóbbiak egyikén történt.

A BBC értesülése szerint a tüzet csütörtök estére körülhatárolták ugyan, de teljesen eloltani addigra még nem sikerült. Este még mindig 70 tűzoltó küzdött a lángokkal.

Az 1994-ben megnyitott alagútban az eddigi legsúlyosabb baleset 1996-ban történt, amikor szintén egy teherautó gyulladt ki. Akkor többen megsérültek, és a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került.

A baleset után hónapokig csak úgy tudtak közlekedni a szerelvények, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a másik alagútba; ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.

Csütörtök estére hatalmas torlódások keletkeztek a Londonból a brit Eurotunnel-terminálhoz vezető M20-as autópályán, amely egyben a doveri kompkikötő felé tartó forgalmat is kiszolgálja.

A rendőrség az ilyen esetekre kidolgozott vészterv alapján az M20-as parthoz közeli szakaszát kamionparkolóvá nyilvánította - a kijelölt szakaszon parkolhatnak a helyzet megoldásáig a brit oldalon rekedt, átkelésre váró teherautók -, és leterelte a pályáról a forgalmat.

A Eurostar közlése szerint a cég öt szerelvénye volt úton, összesen kétezer utassal, amikor a csütörtöki tűzeset történt. Ezek a vonatok visszatértek kiinduló állomásaikra.

A londoni St. Pancras pályaudvarról, a Eurostarok nagy-britanniai termináljáról további több ezer utas nem tudott átkelni Párizsba vagy Brüsszelbe.

A forgalom csütörtök esti közlések szerint legalább péntek délelőttig állni fog, de a károktól függően tovább is tarthat az alagútzár.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.