Kiadták pénteken a hőségriadót, az illetékes szervek a helyükön, az Időjárási Hivatal Hőguta, Melegfrász és Vaklárma Főosztálya huszonnégy órás ügyeletben tette közzé a riasztásokat, megszólaltak a hőségszirénák, nem volt az a híradó, magazinműsor, ahol egy drámai hang (a tévében sápadt arccal kombinálva) ne közölte volna, ne hívta volna föl a figyelmet, nyo-ma-ték-kal, nem volt újság, amelyik ne hozta volna címlapon.
Pokoli hőség, ördögi tervek
A lakosság egész hétvégén remegő térdekkel dekkolt otthon, a kipakolt frizsider közvetlen közelében, hogy szükség esetén azonnal be tudjon ugrani. Hála a jó istennek, a megfelelő állami szervek nagyszerűen látták el a feladataikat, a magaslatukon voltak mintegy kvázi, aminek köszönhetően senki sem sérült meg a rendkívüli, több órán át tartó nyár végi kánikulában. Nehéz ezt érzelmek nélkül kimondani, bocsássák meg, ha elcsuklik a hangom, de akadt olyan pontja az országnak, ahol akár két órán át (!) is harmincnyolc (!!) Celsius- (!!!) fok fölött (!!!!) volt a hőmérséklet vasárnap délután. Pokoli. (Hol van ilyenkor Vujity Trvtko?) Az illetékesek egyetlen percet sem késlekedtek a megfelelő intézkedéssel: már péntek este bejelentették, hogy a hétvégére föloldják a kamionstopot, ne kelljen a sofőröknek a pokoli melegben várakozniuk. Adekvátabb választ a hőség kihívására álmodni sem lehet, a kamionstop föloldása azonnal és költséghatékonyan enyhítette a lakosság meleg okozta nehézségeit.
Jómagam, a felvilágosodás eszményének feltétlen rajongójaként, meggyőződéses radikális racionalistaként egy pillanatra sem adok hitelt olyan, a legsötétebb, az okkultizmussal határos összeesküvés-elméleteknek, amely szerint az egész hőségriadós műhiszti arra szolgált, hogy a közúti fuvarozók agresszív lobbija kapjon egy kis kedvezményt. Igaz ugyan, hogy kormánykörökből már a nyár közepén szivárgott egy tervezet, amely szerint jövőre enyhítenék a kamionközlekedés szabályait, hiszen híresen szigorúak voltak azok minálunk, mint ahogy a közúti közlekedés biztonsága is az európai élmezőnyben van, kábé, mint a labdarúgás, vagy még inkább. Az M5-ös autópályát hétköznap is gyakran használó kisgyermekes polgárként pedig teljes mellszélességgel támogatom a javaslatot, hadd kerüljenek életveszélybe a hétvégi autósok is annyiszor, ahányszor én! Legutóbb alig egy hónapja próbált meggyilkolni egy ukrán kretén, aki a folyamatosan százharminccal haladó belső sávba sorolt be kilencveneggyel, hogy az előtte kilencvennel haladó másik kamiont megelőzze, de akkor indította a manővert, amikor kábé húsz méterre voltam tőle, ha az asszony nem sikolt föl - én éppen a visszapillantóba néztem, és eszembe sem jutott, hogy képes ilyen agresszív baromságra az ukrán -, akkor simán beszaladunk alá, gyerekestül, mindenestül. Aztán felszabadult dudálás és a fuck you egyezményes nemzetközi jelének feszültséglevezető mutogatása, a pulzus lement újra kétszáz alá, és ennyi, mindenki ment tovább a dolgára. Egy átlagos Budapest-Kiskunfélegyháza-dél úton három olyan kamionosmanővert szoktam látni, amely valamilyen módon veszélyezteti a többi közlekedőt, és amilyenért Nagy-Britanniában például simán végleg elveszik a hivatásos jogsit. Tehát amennyiben csökkenteni akarjuk az ország nyomasztóan magas lélekszámát, mindenképpen időszerűnek és indokoltnak tűnik a kamionstoprendszer enyhítése, sőt akár teljes eltörlése. De - még egyszer szeretném leszögezni - felvilágosult, lojális állampolgárként nem hiszek a kormányzati fekete mágiában, a magyarság kiirtására szövetkezett fuvarozói lobbi ördögi cselszövésében, sőt én azt is készséggel elhiszem, hogy egy veszélyes szélsőjobboldali terrorszervezet kente be fogkrémmel Szilvásy miniszter kilincsét.