Bebútorozzák a vásárvárost

A Hungexpo a Bútorvilág kiállítással társítja a Budapesti Nemzetközi Vásárt (BNV) - így próbálja felpezsdíteni általános kiállítását, amely keresi a helyét a mindinkább szakvásárok által uralt piacon.

A Magyar Bútor- és Faipari Szövetség (MBSZ) és a Nyugat-magyarországi Egyetem faipari karának közelmúltban elkészített tanulmánya szerint a honi bútoripari vállalkozások együttes éves forgalma már megközelíti a 140 milliárd forintot. Erre pedig már lehet építeni. Ráadásul Tóth Eszter, az MBSZ ügyvezetője szerint miután a Hungexpo tulajdonába került a Bútorvilág kiállítás rendezési joga, a kiállítók jobban koncentrálhatnak a vevőkre. Az eddigi "összejövetelek" sokkal inkább szakmai találkozók voltak. A BNV viszont alapvetően fogyasztói vásár, jellege teljesen más, mint a korábbi bútorkiállításoké volt. Ennek köszönhető az is, hogy a bútorok és a lakberendezési eszközök gyártói részéről minden eddiginél nagyobb az érdeklődés.

Most még a kiállítók is azt szondázzák: mire lesz jó nekik a BNV-be oltott Bútorvilág. - Ez a kiállítás egyelőre tapogatózás számunkra és alighanem sok más kiállító számára is - mondta lapunknak a rendezvényen irodabútorait kiállító Stulwerk Kft. képviselője. A belföldi eladásokért felelős Aszt István szerint ez annak a következménye, hogy a Bútorvilág a BNV része lett, így szakmai jellegét elvesztette, miután már a nagyközönségnek szól. Éppen ezzel magyarázza azt is, hogy kevés gyártó lesz jelen saját standdal. Többségük úgy gondolja, partnereiken keresztül tartják a kapcsolatot a vevőkkel. A helyzet újdonságából fakadóan azt nem kívánta megbecsülni, hogy mennyiben lehet majd rentábilis számukra ez az esemény, és milyen kedvező hatása lehet a Stulwerk megjelenésének. Hozzátette azonban: ahhoz, hogy a cég nevét ne felejtsék el, muszáj évente legalább egy rendezvényen megjelenni. A Bútorvilág pedig erre jó lehetőséget kínál, ám teljesen érthető, ha valaki olcsóbb, házi vásárokat tart, s arra invitálja meg partnereit.

Miklós Zsolt, a legnagyobb hazai gyártók egyikének, a Kanizsa Trend Kft.-nek az ügyvezető igazgatója szerint ahhoz, hogy a Bútorvilág kiállítás nívós és komoly presztízsértékű rendezvénnyé váljon, először is szükség van nívós és komoly presztízsértékűre felépített standokra. Ez pedig kizárólag a kiállítókon múlik. Ebből a szempontból a budapesti eseményt egyelőre nem lehet öszszevetni egy kölni vagy milánói bemutatóval, még akkor sem, ha a Hungexpo területén tartandó rendezvény idén Közép-Európa legnagyobb bútorszakmai rendezvénye lesz.

- Ma Magyarországon általánosságban elmondható, a kiállítások elvesztették rangjukat, ráadásul a tapasztalatok szerint a vevők meghatározó része nem is ezeken a rendezvényeken dönt arról, hogy mivel is szeretné lakását díszíteni, hanem az áruházakban. Emellett azért nagyobb reklámra lenne szüksége egy ilyen eseménynek, és kötelező lenne a hazai gyártók legnagyobbjait és az ismert márkákat becsábítani, ami egyelőre még nincs így - állítja a szakember. A Kanizsa Trend sem jelenik meg közvetlenül a kiállításon, kizárólag viszonteladókon keresztül - fejtette ki az ügyvezető. Ennek meghatározó oka, hogy a közelmúltban készült el egy 1200 négyzetméteres bemutatóterem, s ekkora területet kialakítani a kiállításon túlságosan drága lenne.

A cég ma még hatékonyabbnak és olcsóbbnak tartja, ha maga rendez évente egy vásárt, ahová szakmai partnereit hívja meg és mutatja be újdonságait. A Kanizsa Trend is figyeli azonban, mivé fejlődik a Bútorvilág. Miklós Zsolt szerint a visszajelzések alapján arra lehet következtetni, hogy egy nívós szakmai bemutatóra a vevők és a gyártók részéről is lenne igény.

A kérdés csak az, hogy a Bútorvilág képes lesz-e ezt a helyet betölteni a piacon.

 

Ötkarikás Trendsziget

Számos újdonságot mutatnak be profi lakberendezők a Trendszigeten: a Lakberendezők Országos Szövetségének (LOSZ) tagjai látványos enteriőrökkel veszik birtokba a BNV lakáskultúrával foglalkozó pavilonjának a közepét. Az idei Trendsziget több szempontból is újnak mondható. Egyrészt a nemrég elkészült, a mai igényeknek megfelelő G pavilonban épült fel (ez az első kiállítás az új pavilonban), másrészt a kiállításhoz ma szakmai nap kapcsolódik. Ez többek között azt jelenti, hogy az érdeklődők előadásokat hallhatnak Legújabb trendek és anyagok a lakberendezésben címmel például parafa padlóburkolatokról, a természetes akrilkőről vagy épp arról, hogyan látja egy angol tervező a lakberendezés helyzetét. Maga a Trendsziget 260 négyzetméter: ezen a területen a LOSZ lakberendezői az olimpia alapgondolatából kiindulva építettek fel gyönyörűen megtervezett enteriőröket több mint hatvan cég termékeit felhasználva. Szlogenjük: Ötkarikás térrendezés / a világ stílusai - stílusok világa. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az ötféle enteriőr az olimpiai karikák elhelyezkedését szimbolizálva kapcsolódik egymásba. Az Európa, Afrika, Amerika, Ázsia és Ausztrália névre keresztelt enteriőrök a karikák színeit jelentő földrészek stílus- és hangulatvilágát idézik - mondja Muzslay Annamária lakberendező, a projekt vezetője. Alapvetően mindegyik tér a még mindig kedvelt, letisztult formavilágú minimálstílusban épült, ezt azonban a tervezők az adott földrészre jellemző színekkel, stílusjegyekkel tették egyedivé. És természetesen saját ötleteikkel, hiszen a jó lakberendező úgy tudja felhasználni a meglévő anyagokat, tárgyakat, hogy azokból teljesen egyedi lakásbelső születik. A kialakított lakásbelsőkben az aktuális csúcstechnika, a legújabb anyagok is helyet kaptak - bárki megcsodálhatja például a különleges konyhagépeket, az üvegfrontú konyhabútorokat vagy az új generációs tapétákat és lakástextileket. (Serfőző Melinda)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.