A Coca-Cola háromszoros árat, 2,5 milliárd dollárt fizet a kínai Huijüan szörp-, gyümölcslé- és üdítőital-gyártóért, s ezzel az ágazat legnagyobb külföldi cégfelvásárlását hajtja végre. A hír hallatán 170 százalékot ugrott a Huijüan árfolyama a hongkongi tőzsdén. A készpénzes ajánlat a Huijüan idei évre tervezett nyereségének 43-szorosa, ami azt jelenti, hogy az amerikaiaknak elképesztően sok pénzt megér a kínai piac totális bevétele, s nem kérdés számukra, hogy a cégvásárlásra fordított összeg mikor térül meg.
Felhörpintette a Coca-Cola a kínai szörppiacot
Szakértők szerint a Huijüan kereskedelmi hálózata és maga a márkanév indokolta a jelentős felárat. Kínában ugyanis egy-egy új márka bevezetése pokoli összegeket emészt fel, ezt a kiadást most megspórolhatja az amerikai társaság.
A Coca-Cola, amely már most uralja az üdítőitalok piacát, ezúttal a gyümölcsleveket vette célba, s a Huijüan megszerzésével itt is vezető szerepet szerzett magának. A száz- százalékos levek piaca ma még viszonylag kicsi, ám szerepe felértékelődik a kínaiak gazdagodásával és az egészséges életmód divatba jöttével. A teljes gyümölcslépiactól évi tíz százalék feletti növekedést várnak az elemzők. A százszázalékos le-veknél a Huijüan részesedése 43 százalékos, míg forgalma 300 millió dollár körüli. A Coca-Cola az átvétel után magáncéggé alakítja a Huijüant, amelyből kiszáll a jelenleg 23 százalékot birtokló francia Danone-csoport és a hat százalékkal rendelkező amerikai Warburg Pincus befektetőcsoport.