"Hongkongi életstílus" Budapesten
A Lifestyle (életstílus) Expo Budapest kiállításon több mint 170 cég vonultatja fel termékeit a következő kategóriákban: divatruházat és –kiegészítők, ajándékok és háztartási cikkek, elektronikai és elektromos berendezések, telekommunikáció, valamint játékok. A magyar és a környező országokból érkező látogatók, vásárlók, importőrök, nagykereskedők és viszonteladók közvetlen üzleti kapcsolatokat köthetnek a gyártókkal, és a helyszínen megrendelhetik a kiválasztott termékeket. A szervezők különféle utazási támogatásokat és ingyenes üzleti partnerkereső szolgáltatást kínálnak a látogatóknak.
Magyarországon az első Style Hong Kong kiállítást 2006-ban rendezték. „Azóta a Magyarország és Hongkong közötti kereskedelem jelentős növekedést mutat” – mondta korábban Benjamin Chau, a HKTDC (Hong Kong Trade Development Council) vezérigazgató-helyettese, aki szintén jelen lesz a Lifestyle Expo Budapest megnyitóján. „A Magyarországra érkező teljes hongkongi export a 2006-os évi 980 millió amerikai dollár értékről 2007-ben 1,152 millióra növekedett. 2008 első félévében az exportmutató újabb 19,5 százalékkal emelkedett, és továbbra is nagy lehetőségeket látunk a fejlődésre. Magyarország, mint a régió gazdasági vezetője 10 millió lakosával ideális színtere első közös vásárunknak.”
Az augusztus 27-ei budapesti sajtókonferencián Lore Buscher, a HKTDC európai regionális igazgatója hangsúlyozta, hogy Magyarország – amely jó kapcsolatokat ápol a környező országok piacaival – még mindig a legnagyobb exportlehetőséget jelenti Hongkong számára a kelet-közép-európai régióban. A Lifestyle Expo támogatói között szerepel a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége, az ITD Hungary Zrt., a Joint Venture Szövetség, a Magyar-Hongkongi Innovatív Üzleti Szövetség, a Magyar-Hongkongi Partnerségi Egyesület, továbbá a Román Kereskedelmi és Iparkamara, a Lengyel Játékszövetség és a Macedón Kereskedelmi Kamara.
A Lifestyle Expo kiállítást a tervek szerint szeptember 15-én Garamhegyi Ábel, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium szakállamtitkára, külgazdaságért felelős kormánybiztos, Jack So, a HKTDC elnöke és Huang Liren, a kantoni GD-DOFTEC igazgatóhelyettese nyitja meg ünnepélyes keretek között. Az alkalom fényét emeli, hogy jelen lesz Miss Hong Kong 2008, aki azzal a mandátummal érkezik Budapestre, hogy hazai tervezőik tehetségét és kreativitását bemutassa. Júliusi szépségkirálynővé választása óta ez lesz az első nemzetközi megjelenése. (A kisasszony egyébként a nem kimondottan kínai csengésű Edelweiss Cheung névre hallgat…)
A nyitóünnepség része lesz az a nagyszabású divatbemutató, amelyen neves hongkongi és kantoni márkákat – mint a Lu Lu Cheung, Bonita Cheung, Walter Ma, La Zoé, fait a main, Moiselle, Silique, Famory and Fangfang – viselnek majd a modellek. Ezek a ruhamárkák a kelet és a nyugat divathatásainak izgalmas és egyedi keverékét, anyagválasztását és színkavalkádját képviselik. A divatbemutatókat szeptember 16-án délelőtt 11 órakor és délután 2 órakor újra megtekinthetik az érdeklődők.
Ugyancsak 16-án a látogatók két alkalommal is részt vehetnek az Iparágspecifikus Kapcsolatépítő Programban, ahol termékkörönként tárgyalhatnak a gyártókkal. Szeptember 17-én pedig a nagyközönség számára is megnyílik a kiállítás. Délelőtt 10 órától délután 3-ig a magyar vásárlók is megtekinthetik a hongkongi és kantoni gyártók termékpalettáját. A sorsolás útján kiválasztott szerencsés nyertesek egy Hongkongba szóló, oda-vissza útra érvényes jegyet, valamint ingyenes belépőt nyernek Hongkong egyik vezető kereskedelmi bemutatójára, ahol elektronikai, háztartási termékeket vagy ajándékcikkeket láthat a közönség.
A sajtótájékoztatón jelen volt Radetzky Jenő, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, akinek véleménye szerint „Magyarország nyitott gazdasága számára nagyon fontos a hongkongi gazdasággal való együttműködés. A távol-keleti ország logisztikai adottsága jó lehetőséget biztosít az Európai Unión belüli elosztórendszer kiépítésére. Ugyanakkor a magyar gazdaság is keresi azokat a termékeket, amivel a hongkongi piacon megjelenhet.” Szedlacskó Zoltán, a Hongkonggal jó üzleti kapcsolatokat ápoló AHEAD Global Kht. elnöke szerint az a különleges gazdasági övezet a magyar termékek számára további óriási piacokat nyithat Ázsiában. Ilyen lehetőséget biztosított az augusztusi hongkongi nemzetközi borkiállítás is, amit első ízben rendeztek meg, röviddel azután, hogy az övezetben eltörölték a borokra kivetett 80 százalékos importvámot.