A Vylyan lett az év pincészete

A kisharsányi Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet nyerte el az idén Az év pincészete díjat - jelentette be az elismerést odaítélő három szervezet, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia, valamint a  Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége szerdán.

A dokumentumban olvasható indoklás szerint a szakmai körök jelölése és szavazatai alapján már hetedik alkalommal adományozott  kitüntetéssel a cégnek azt a kollektív teljesítményét ismerték el,  amelyet az országban és külföldön a magyar bor, a borkultúra és a  kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítése érdekében  kifejtett.

A második helyezett a Tokaj Kereskedőház Zrt., a harmadik a  neszményi Szöllősi Pincészet lett. A vándordíjat, az emlékplakettet  és az okleveleket szeptember 4-én Budapesten, ünnepélyes külsőségek  között adják át a pincészetek képviselőinek.

Debreczeni Mónika, a Vylyan birtokigazgatója az MTI  megkeresésére azt mondta: "A kitüntetés tizenhat évnyi munka  elismerése, amelyet még férjem, a 2004-ben elhunyt Debreczeni Pál  álmait megvalósítva kezdett el szőlőtelepítéssel, pinceépítéssel a  Villány melletti település közelében".

A birtokigazgató beszámolt arról, hogy jelenleg 125 hektáron  gazdálkodnak, kizárólag saját termésű szőlőt dolgoznak fel, és 15-17  féle borukból évente összesen 600 ezer palack készül főborászuk,  Ipacs Szabó István irányításával. A borok 90 százaléka a hazai  piacra kerül, 10 százalékot az Egyesült Államokba, Oroszországba,  Svájcba, Csehországba és Lengyelországba exportálnak.

Debreczeni Mónika megjegyezte, hogy bár az elmúlt tíz évben  számos hazai és nemzetközi versenyen nyertek különböző díjakat  boraikkal, amelyek közül több szinte minden évben szerepelt a  legjobb tíznek választott hazai bor között is. Eddigi legnagyobb  sikerüknek azt tartja, hogy a 2004-es évjáratú Pinot Noir boruk  2006-ban, a világ legrangosabb borversenyén, a londoni Decanter  World Wine Awards-on elnyerte a regionális trófeát.
A birtokigazgató a jövőbeni terveikkel kapcsolatban elmondta:   szeretnének bekerülni a "nemzetközi vérkeringésbe". Debreczeni  Mónika megjegyezte: mivel a magyar borok kevésbé ismertek külföldön,  ehhez a magas minőség mellett szükség van az ágazaton belüli  összefogásra, a marketingmunka erősítésére, valamint aktív  részvételre a külföldi kiállításokon.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.