Leállt a 4-es metró építése
A csúszás miatti többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot.
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere azt közölte, azért kellett leállítani a munkálatokat egy hete, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező; a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy az szükséges.
Addig a főalagutak sem épülhetnek tovább, amíg az azokat átkötő alagút nem kap hatósági engedélyt. A kivitelező már benyújtotta a szükséges kérelmet, a hatóságnak 60 napja van arra, hogy megadja a jóváhagyást.
Csúszik a Fővám téri állomás építése is. A projektmenedzser számításai szerint március és május között készül el annyira, hogy fogadni tudja a pajzsokat. Így várhatóan 60-120 napot állnak majd a pajzsok a Duna alatt.
Klados Gusztáv közölte, még mindig nem dőlt el, hogyan építsék meg az állomás Duna alá benyúló kockázatos peronalagútját.
A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium, az állomásokat pedig külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik