Leállt a 4-es metró építése

Felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél a  Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a fúrópajzsok két hónapra leállnak  - írja az Index.hu. Az internetes portál szerint a folytatás sem  lesz zökkenőmentes: a Duna alatt megint meg kell állni 2-4 hónapra a  Fővám téri állomás építésének csúszása miatt.
A csúszás miatti többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot.

Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív  projektmenedzsere azt közölte, azért kellett leállítani a munkálatokat egy hete, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező; a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy az szükséges.

Addig a főalagutak sem épülhetnek tovább, amíg az azokat átkötő alagút nem kap hatósági engedélyt. A kivitelező már benyújtotta a szükséges kérelmet, a hatóságnak 60 napja van arra, hogy megadja a jóváhagyást.

Csúszik a Fővám téri állomás építése is. A projektmenedzser számításai szerint március és május között készül el annyira, hogy fogadni tudja a pajzsokat. Így várhatóan 60-120 napot állnak majd a pajzsok a Duna alatt.
Klados Gusztáv közölte, még mindig nem dőlt el, hogyan építsék meg az állomás Duna alá benyúló kockázatos peronalagútját.

A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium, az állomásokat pedig külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.