Két hét múlva átadják az M7-es még hiányzó zalai szakaszát
A sztráda 15,5 kilométer hosszú és összesen 12 műtárgy tartozik hozzá, 5 felüljáró és 7 aluljáró - közölte Fazakas Orsolya.
A június 26-án átadott, Balatonkeresztúr és Zalakomár közötti mintegy 20 kilométeres szakasszal együtt mintegy 43,9 milliárd forintba került az együttesen csaknem 36 kilométeres autópálya beruházása. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti teljes pályát eredetileg egyben adták volna át a forgalomnak.
Az átadás és a forgalomba helyezés részbeni csúszását illetően a NIF korábban arra hivatkozott, hogy módosult időközben az autópálya törvény, ami érintette a közműkiváltásokat is. A törvénymódosítás akadályozta a kivitelezőt a közművek kiváltásában, ezért kellett változtatni a határidőn.
A beruházás elkészültét némileg hátráltatta az is, hogy a korábban a tendert elnyert Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) Konzorcium egyik tagja fizetésképtelenné vált. A múlt évben a Viadom Zrt. ellen felszámolási eljárás is indult, ezért a feladatait és munkaterületeit a NIF jóváhagyásával a Porr és a Terrag-Asdag vette át, majd fejezte be a munkálatokat.
Fazakas Orsolya kedden közölte azt is: október végén várható, hogy az M7-es horvát határ előtti legutolsó szakaszát és a két ország sztrádáját összekötő Mura-hidat is átadják. A 800 méternyi magyarországi autópálya és a 250 méteres híd, továbbá a horvát oldalon szintén addigra elkészülő, mintegy egy kilométernyi sztráda elkészültével Budapesttől az Adriáig már megszakítás nélkül autópályán lehet majd közlekedni.
(MTI)