Murva jó lesz
Jó, bármi azért nem, az viszont megjósol ható, hogy az összetettben „egymás vérét szívó” Mikko Hir vonen és Sebastien Loeb most sem engedi udvariasan előrébb a másikat. A kiélezett párharc már csak azért is feltételezhető, mert tavaly – Grönholm mögött – ők végeztek a második és a harmadik helyen. Most, hogy a hórihorgas finn (aki ötször Peu geotval, kétszer Forddal dia dalmaskodott) már csak néző ként teheti tiszteletét a tizenöt futamos vbprogram kilencedik állomásán, szabad a vásár.
(Grönholm nagy sorozatát csu pán Markko Martin, a ralizással navigátora halálos balesete mi att felhagyó észt pilóta volt ké pes megtörni 2003as sikeré vel.) A „nagyok” dolgába az ugyancsak finn JariMatti Latvala is beleszólhat: különö sebben senki nem lepődne meg, ha nevető harmadikként eset leg ő nyerne. Ott van még esély lesőnek az idén remeklő, pilla natnyilag negyedik helyezett, subarus Chris Atkinson is, ahogy a Citroëncsapat sem venné rossz néven, ha Daniel Sordo végre „feltámadna”. Min denesetre ha murva, akkor Ford, vagyis a márkák verse nyében kilenc pont előnnyel vezető, Focus WRCkkel induló gyári csapatnak kötelező a győzelem, hiszen a cél nem is lehet más, mint a konstruktőri világbajnoki cím ismételt meg védése.
A huszonnégy gyorsasági szakaszból álló rali csütörtök este egy 2,06 kilométeres pro lóggal kezdődött meg; pénteken és szombaton tíztíz, vasárnap három gyorsasági szakasszal folytatódik, illetve fejeződik be. A diákvárosként ismert, Helsin kitől mintegy 270 kilométerre északra fekvő Jyvaskyla környé kén rendezendő versenynek az idén magyar részvevője is lesz: a Mayer, Tagai kettős Subaru Impreza WRXszel indul.
Az összetett verseny állása nyolc futam után: 1. Hirvonen (Ford) 59 pont, 2. Loeb (Citro en) 56, 3. Latvala (Ford) 34, 4. Atkinson (Subaru) 31, 5. Sordo (Citroën) 30, 6. P. Solberg (Su baru) 20, 7. Galli (Ford Stobart) 17, 8. H. Solberg (Ford Stobart) 16.
Jyvaskylából jelenti munkatársunk,
Jakab József