Sáveltolás

Agyrém - így jellemezhető az a szándékos környezetrombolás, mellyel az íróasztal mögött ülő városvezetőknek sikerült csúcsforgalmat varázsolniuk hétvégére is az ilyenkor inkább lélegzetvételre vágyakozó Nagykörútra.

A tavalyi "hatalmas zöldsikerre" való tekintettel ugyanis szombat-vasárnaponként az idén nyáron is lezárják a szélső forgalmi sávot a Margit híd Budára vezető oldalán - csak azért, hogy óránként tíz, no jó, legyünk megengedők: legfeljebb ötven kerékpáros élvezhesse a zavartalan átkelést. Jó részük ugyanis inkább a járdákat használja. Eközben pedig autók ezrei torlódnak sokszor az Oktogonig, vagy azon is túl.

Alig néhány tucat biciklis tehát az egyik oldalon, míg péntek délutáni káosz, környezetszenynyezés, az autók füstjét beszívó lakó- és gyalogosezrek a másikon. Városvezető legyen a talpán, aki erre épeszű magyarázatot tud adni. Tévedés ne essék, ezúttal nem a kerékpáro-sokkal van a baj. Mert ez az alkalmatlan, cinikus megoldás a Budapestet irányító koalíciós vezetők hányaveti hozzáállását mutatja. Ahelyett, hogy végre valóban hozzálátnának egy
európai szintű kerékpárút-hálózat kiépítéséhez, néha egy-egy kirakat-sajtótájékoztatón számolnak be arról, hogy egy újabb sárga csík felfestésével ismét sikerült elvenniük egy jókora darabot az amúgy is szűk járdából - bicikliút címén. Nagyszerű és olcsó - mint a Margit hídi ötlet. De ez utóbbi kiagyalóinak vajon mi lehetett annyira sürgető, hogy hirtelenjében nem tudták kivárni a Margit híd 2009-2010-es nagyfelújítását, amikor azon valóban önálló kerékpársávot alakítanak majd ki? Vajon ugyanők átgondolták-e a tavalyi "startnál" a látható következményeket? Vajon miért nem fújnak visszavonulót ebből a sáveltolásból? Félő, csak azért nem, mert ilyenkor (is) messze földön járnak...

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.