Út nélkül a híd mit sem ér?

Óránként kétezer jármű - köztük jó néhány kamion - zúdulhat a 11-es útra az M0-s híd átadása után. Tiltakozásul útlezárásra, demonstrációkra azonban csak a végső esetben kerülhet sor, az esetben, ha semmilyen kompromisszumkészséget nem tapasztalnának a szakhatóságok és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium részé-ről - állítja Dietz Ferenc szentendrei polgármester, a Dunakanyar 17 települését tömörítő M0-s Érdekvédelmi Egyesület elnöke, aki úgy látja: a folyamatos egyeztetések biztatóak.

Egyes hírek szerint már a Megyeri híd átadása előtt útlezárásokkal kívánnak tiltakozni Budakalász, Szentendre és Leányfalu lakói, civil egyesületei az M0-s hídról a településeken átvezető 11-es útra zúduló forgalom ellen.

- A hír csak részben igaz - mondja Nyíri Csaba, Leányfalu polgármestere. - A félelem valóságos, hiszen a híd átadása után óránként 2000 jármű áthaladását prognosztizálják a 11-es úton, így Leányfalun is, ám útlezárásokra csak a végső esetben kerülhet sor. Az M0-s Érdekvédelmi Egyesület, amelyben a Dunakanyar 17 települése képviselteti magát, elsődleges célként éppen a konstruktív együttműködést jelölte meg. A megegyezés hívei vagyunk, Leányfalu egyelőre nem tervez semmilyen megmozdulást.

A település elsősorban azt szeretné, hogy a tárca állja annak a harminc lakónak a követeléseit, akiknek lakóingatlanuk már akkor károkat szenvedett, amikor Dunabogdányból a hídépítéshez hordták a követ a nehézgépjárművek. Három forgalomirányító lámpa telepítését is szükségesnek tartják, a már meglévő Gyulai Pál utcai önmagában ugyanis kevés lesz. Kell egy a Határ csárdához, egy másik az Erkel utcai csomóponton, egy harmadik pedig a kempingnél - sorolja Nyíri Csaba -, s mivel egy lámpa 15 millióba kerül, a település önerőből nem képes vállalni ezek költségeit. Egy úgynevezett gyűjtőút megépítése is elengedhetetlen, ha ugyanis baleset történik a 11-esen, egészen Budapestig állhat a sor, akkora torlódás várható - állítja Leányfalu polgármestere.

Dietz Ferenc szentendrei polgármestert, az M0-s Érdekvédelmi Egyesület elnökét minisztériumi egyeztető tárgyalásról jövet értük el mobiltelefonján. Amint elmondta, ígéretet kaptak például arra, hogy a jelzőlámpák, forgalomlassítók telepítésére kiírt pályázatok elbírálásánál az érintett dunakanyari települések előnyt élveznek. A szakminisztérium ígérete szerint ismét megfontolás tárgyává teszi a súlykorlátozást, s azt is, hogy a budapesti forgalomból mennyit terel erre a szakaszra.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.