Magyar fejlesztés - Ajánlom magam az interneten

Magyar feltalálók olyan szoftvert hoztak létre, amely megkönnyíti a webes vásárlást. Az egyszerűbb tájékozódásnak a vásárlók, a nagyobb forgalomnak az internetes áruházak tulajdonosai örülnek.

Abban már évtizedes rutinunk van, hogy miként találjuk meg a könyvesboltban a keresett kötetet, nézzük át a bennünket érdeklő aktuális újdonságokat, vagy éppen merre induljunk el a nagyáruházak cipőosztályain, hogyan igazodjunk el a műszaki berendezéseket kínáló polcok között. De mit tegyünk a mind népszerűbb internetes áruházakkal? Egy-egy oldalra nem fér fel túl sok információ, s ha nincs egy csábító, továbblapozásra késztető utalás, az ember hajlamos arra, hogy más honlap után nézzen. Az internetes áruházak gazdái is tisztában vannak ezzel a problémával, ezért egyre nagyobb gondot fordítanak arra, hogy minden egyes vevőjükről egyéni profilt készítsenek.

A módszer lényege, hogy figyelik a vásárlói szokásokat. Nézik, hogy mit vettünk a közelmúltban és milyen termékek hagynak hidegen bennünket. A vásárlói szokásokból egyértelműen kiderül, hogy az újdonságok közül mit lehet eladni valakinek és mivel nem érdemes próbálkozni. De nemcsak a mi adatainkból vonnak le következtetéseket, hanem a hozzánk hasonló érdeklődésű vásárlókéból. Így áll össze egy ajánlat.

Tikk Domonkos, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kutatója és PhD- hallgatói olyan megoldást dolgoztak ki, amellyel az internetes áruházak forgalmát lehet jelentős mértékben növelni. Az internetes vásárlók vásárlási szokásait elemezve, a Gravity Recommendation Web Service nevű rendszer testre szabott ajánlatokat ad az adott vásárlónak és a hozzá hasonló ízlésű felhasználóknak. Felmérések szerint ezek az ajánlórendszerek 30-50 százalékkal is növelik az eladásokat.

A Gravity csapat különösen jól szerepelt az egyik nagy amerikai DVD-kölcsönző vállalkozás, a Netflix felhívásán is, ahol a legjobb három versenyző közé kerültek, mivel közel tíz százalékkal sikerült növelniük a cég saját, Cinematch nevű ajánlórendszerének pontosságát. Hogy mit jelent ez a plusz tíz százalék: a kölcsönző hálózat számára évente százmillió dolláros extrabevételt.(Ö. Z.)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.