Most szabadságon vagyok, nincs időm komoly problémákkal vacakolni, ezért egy nagyon egyszerű ügyet szeretnék felhozni: a Megyeri híd ügyét. Mint tudjuk, ősszel adnák át a 62 milliárd forintért felépült létesítményt, de ennek az a feltétele egy bírósági ítélet szerint, hogy vele egy időben elkészüljön a Szigetmonostort Szentendrével összekötő "kis" híd is.
Híd a húsosztályra
Ez utóbbinak azonban még a nyomvonalát sem sikerült kijelölni, így a tervei sem léteznek egyelőre. Szakemberek szerint, ha most sikerülne lepacsizni minden megállapodást a "kis" híddal kapcsolatban, akkor is legalább hat évre volna szükség ahhoz, hogy elkészüljön. Eszerint tehát a most átadandó Megyeri hidat elvileg legalább hat évig nem lehet majd rendeltetésszerűen használni.
A probléma azért periferiális, mert nincs az a marha, aki át akarna menni a Megyerin, hiszen nem vezet sehová se. Eredetileg úgy volt, hogy a híd budai lábától az M0-st a Pilisen keresztül vezetik tovább a 10-es út, majd az M1-es autópálya irányába, de civil szervezetek környezetvédelmi okokból megtorpedózták a dolgot. Most azt tervezik, hogy alagutakat fúrnak a hegyeken keresztül. Ez az elképzelés viszont információim szerint egyenesen szembemegy a pilisi vakondokok érdekeivel, akik állítólag földalatti mozgalmat indítottak, hogy megfúrják az alagút
projektet. Nem kétséges, hogy végül győzni fognak. Talán megoldás lehetne, ha feltolnák Budára a nemrég elkészült kőröshegyi völgyhidat, de ennek kicsi a valószínűsége...
Így tehát a következő néhány évtizedben, aki átjön Pestről a hídon, akkor cselekszik okosan, ha kihasználja a híd lábánál lévő körforgalmat, és rögtön vissza is megy.
Illetve van azért abban egy kis túlzás, hogy a Megyeri nem vezet sehonnan sehová, mert tulajdonképpen a pesti oldalon lévő dunakeszi Auchan áruházat köti össze a budakalászi Corával. Ezért elvileg elképzelhető, hogy ha valaki nem kap szép töpörtyűt Dunakeszin, akkor próba-szerencse átszalad Budakalászra is.
Az M0-s autópálya mérnöki számításaim szerint földrajzilag most nagyjából a Cora hűtőpultja környékén, a szalámik és a parizerek között szakad félbe. Innen persze vezetnek szűkebb utak északi irányba is a pékárukon keresztül a háztartási cikkekig, de ezek eléggé zsúfoltak, ezért gyakran előbbre jutunk, ha a zöldségosztályon át megyünk a savanyúságok érintésével. Dél felé a fűszerek felé visz az út, de itt restrikciók vannak az ásványvízbázis megvédése miatt, úgyhogy a sörökhöz az olajos magvakon át érdemes kerülni.
Vannak persze, akik a budai oldalon hosszabb távokra szeretnének eljutni. Észak felé a műszaki cikkek után Szentendre, dél felé a borospolcokon túl Békásmegyer érhető el a 11-es úton általában éjfél és hajnali öt óra között. Egyéb időpontokban a forgalom áll, nem érdemes próbálkozni. Akadnak itt is elkerülő utak, de ezeket jobb elkerülni, mert mindenki rajtuk keresztül próbálkozik, úgyhogy még jobban be vannak állva.
Mindezeket figyelembe véve is eléggé égő azért, hogy megépítettünk egy szép hidat 62 milliárdért, és nem lehet átadni a forgalomnak. Már most érdemes volna ötletpályázatot kiírni, hogy eredeti rendeltetésén kívül mire lehetne használni. Nekem csak annyi ötletem van, hogy nyilvánítsuk azonnal műemlékké, az emberi hülyeség szimbólumává, és okulásul a világ minden tájáról szervezzünk hozzá turistacsoportokat.
Hírek szerint prókátorok egész hada töri a fejét, hogyan lehetne jogi kiskapukat találni arra, hogy mégis át lehessen adni ősszel a Megyerit. Így aztán elképzelhető, hogy mindkét parton építenek a híd elé jogi kiskaput is, és azokon keresztül haladna majd a töpörtyűforgalom.
Sokat fog azért változni a helyzet, ha majd átadják a szigetmonostori "kis" hidat is. Ez meg fogja könnyíteni azok dolgát, akik Budáról akarnak Budára menni a Szentendrei-szigeten keresztül. (Hiszen ekkor a szigetet már két híd fogja összekötni a budai parttal, és egy se a pestivel.)
Úgyhogy ezt a létesítményt is nyugodtan hozzá lehet majd adni a hülyeséget szimbolizáló műemlék együtteshez.