Mától az eddiginél több dugóra kell felkészülniük a budapestieknek, mivel szerdától tovább folytatódik a főváros 2005-ben megkezdett útfelújítási programja, s a munkálatok őszig 58 helyszínen folynak majd. A rekonstrukció csaknem négymilliárd forintba kerül, ebből 2,3 milliárdot a főváros finanszíroz.
Kezdődnek az útfelújítások
A kivitelezők két ütemben, összesen 35,5 kilométer hosszúságban cserélik le az aszfaltszőnyeget - első körben harmincnyolc, majd ősszel a maradék húsz útszakaszon. Ezzel párhuzamosan az útszegélyeket és a buszmegállókat is átépítik.
A várható, a szokottnál is nagyobb közlekedési káosz másik oka, hogy a főváros idén is felújít egy sor villamospályát, emellett javában tart a 4-es metró építése és a Szabadság híd megfiatalítása, az ezekkel járó részleges vagy teljes útlezárásokkal. S ha még ez sem lenne elég, a tervek szerint az év vége felé megkezdődik a Margit híd régóta halogatott nagyrekonstrukciója is.
Mivel a közútfelújítások nagy zajjal és dugókkal járnak, a viszonylag zökkenőmentes forgalom biztosítását a korlátozások tervezésekor is figyelembe vették. Ezért teljes lezárásra csak a kisebb utakon kell számítani, a legtöbb esetben viszont csupán sávszűkítések és -lezárások lesznek. Utóbbira példa a XVIII. kerületi Gilice tér, ahol az autósok fél pályán közlekedhetnek, jelzőőrök irányítása mellett.
A munkagépek először az olyan nagyobb helyszíneken vonulnak fel, mint például a zuglói Öv utca, a Várnegyedben található Hunyadi János út, a IX. kerületi Mester és Haller, valamint a VIII. Népszínház, s az V. Alkotmány utca. De ilyen a XII. Hegyalja és Németvölgyi út, a XIV. Stefánia út, s a már említett pestszentlőrinci Gilice tér, továbbá az újpesti Baross, s a XVI. Baross Gábor utca. Az első ütem munkálatai húsz napig tartanak. A második ütem pedig többek között a hegyvidéki Zöldmáli lejtőt, az újbudai Törökbálinti utat és az I. kerületben, a 78-as busz útvonalán az Aladár utca-Dezső utca- Czakó utca-Naphegy teret érinti.
Mint arról egyébként már beszámoltunk, az elmúlt három évben a fővárosi kezelésű utak negyven százaléka, vagyis négyszáz kilométernyi út fiatalodott meg. A tervek szerint a munkálatok a következő három évben is folytatódnak, akkor további háromszáz kilométernyi útszakasz rekonstrukciója valósulhat meg.